امیرعبداللهیان به گوترش: اقدامات آمریکا و انگلیس به تشدید تنش‌ در منطقه منجر می‌شود

8:37 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۷۹۸
امیرعبداللهیان به گوترش: اقدامات آمریکا و انگلیس به تشدید تنش‌ در منطقه منجر می‌شود
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس را خطایی راهبردی توصیف کرد و گفت که این اقدامات به تشدید تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود، با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، درباره لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تحولات اخیر در دریای سرخ گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مواضع گوترش درباره لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان در غزه، بار دیگر بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج و دردناک انسانی در غزه، آمادگی ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی ایران درباره حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تاکید و تصریح کرد: هدف یمن از توقف کشتی‌ها به مقصد سرزمین‌های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کُشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان غزه است.  

رئیس دستگاه دیپلماسی اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.  

آنتونیو گوترش نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر ضمن محکومیت جنگ در غزه، بر لزوم توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، از گسترش درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده و تلاش‌های سازمان ملل را معطوف به توقف جنگ و کاهش آلام مردم منطقه دانست.

گوترش ضمن مخالفت با توسل به زور و ضرورت توجه همه طرف‌ها به منشور ملل متحد و دوری از جنگ، نقش ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *