۲۱۴ پرونده طلاق در مراکز مشاوره خانواده استان قزوین به صلح و سازش ختم شد

14:49 - 25 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۷۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۱۴ پرونده طلاق در مراکز مشاوره خانواده  استان قزوین به صلح و سازش ختم شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین از سازش ۲۱۴ فقره پرونده طلاق با ارجاع به مراکز مشاوره خانواده در ۹ ماهه سال جاری در استان قزوین خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی اظهار کرد: با توجه به اینکه اختلافات خانوادگی و میزان ورودی پرونده‌های مربوط به حوزه خانواده در سال‌های اخیر با هجمه رسانه‌های بیگانه و تغییر سبک زندگی افزایش یافته است باید اقدامات موثری جهت پیشگیری و مواجه با این پرونده‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: به همین منظور باید دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نسبت به آگاه سازی خانواده‌ها با بهره گیری از آموزه‌های اسلامی برای استحکام بنیان خانواده تلاش کنند.

وی افزود: قوه قضاییه در راستای وظایفی که مطابق قانون حمایت از خانواده بر عهده دارد و با بهره مندی از مراکز مشاوره خانواده و استفاده از مشاوران با تجربه نسبت به ارائه خدمات به مراجعین اقدام کرده و دادگاه‌های خانوده را موظف کرده تا پرونده‌های طلاق توافقی را به این مراکز ارجاع دهند.

شعبانی بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۲۱۴ پرونده بعد از ارجاع به مشاوران و برگزاری جلسات مشاوره در زمینه مذهبی، روانشناسی، مددکاری و حقوقی به صلح وسازش ختم شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶ مرکز مشاوره در مجموعه قضایی استان پرونده‌های ارجاعی از دادگاه‌های خانواده را بررسی می‌کنند که ۲ مرکز با سامانه مسیر و مجوز مرکز امور مشاوره قوه قضاییه و ۴ مرکز نیز با سامانه تصمیم با مجوز بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی در حال فعالیت هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین علت درخواست طلاق در بین زوجین کمبود‌های عاطفی، کمبود‌های مهارت‌های سازگارانه، اعتیاد و خیانت است باید دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی با اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه برای جلوگیری از شکل گیری عوامل تهدید کننده بنیان خانواده تلاش کنند و اگر این نهاد‌ها به درستی به وظایف خود عمل کنند قطعا از میزان طلاق در جامعه کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *