رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان قزوین: ۳۱ دفتر و باجه ارائه خدمات قضایی تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

10:42 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۴۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان قزوین: ۳۱ دفتر و باجه ارائه خدمات قضایی تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
رئیس کل دادگستری استان قزوین از فعالیت ۲۵ دفتر و ۶ باجه ارائه خدمات قضایی در سطح استان قزوین خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۲ دفتر و ۲ باجه دیگر نیز در استان قزوین راه اندازی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی اظهار کرد: راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در کشور یکی از اقدامات موثر قوه قضاییه بود که منجر به سهولت ارائه خدمات و تسریع امور رسیدگی به پرونده‌های قضایی شد.

وی ادامه داد: راه اندازی این دفاتر و برون سپاری برخی از خدمات قضایی به بخش خصوصی منجر به افزایش سرعت و دسترسی آسان و سریع مردم به خدمات قضایی شده و علاوه بر کاهش هزینه مردم به کارآمدی دستگاه قضایی کمک می‌کند.

شعبانی افزود: در حال حاضر ۲۵ دفتر خدمات قضایی در سطح استان و تمام شهرستان‌ها فعالیت دارند و ۶ باجه نیز در شهر‌های اقبالیه، بیدستان، اسفرورین، مهرگان، ضیاآباد و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین به مردم استان خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد: در راستای گسترش ارائه خدمات قضایی مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات قضایی در شهر قزوین صادر شده و همچنین باجه‌های ارایه خدمات قضایی نیز در شهر محمود آباد نمونه و الموت شرقی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: ثبت دادخواست‌های بدوی، ثبت شکوائیه، ثبت واخواهی و تجدیدنظر آرا، ثبت دادخواست بدوی و اعاده دادرسی پرونده‌های مرتبط با دیوان عالی کشور و اعتراض به قرار‌های نهایی دادسرا تنها بخشی از خدمات قضایی است که این دفاتر در سطح استان به متقاضیان ارایه می‌دهند.

شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۳۶۳ هزار و ۴۰۸ فقره پرونده در دفاتر خدمات قضایی ثبت و به محاکم استان قزوین ارجاع شده است ومتقاضیان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات و نشانی این دفاتر به آدرس https://adliran.ir/Home/GetPolice مراجعه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *