رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تراژدی مرگ پناهجویان در مرزهای آمریکا و مکزیک

11:01 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۴۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تراژدی مرگ پناهجویان در مرزهای آمریکا و مکزیک
شماری از پناهجویان در میانه تنش میان دولت بایدن و فرماندار تگزاس درباره مرز‌های آمریکا و مکزیک، در رودخانه ریوگراند غرق شدند.

خبرگزاری میزان - رسانه‎های آمریکایی می‎گویند که به‎تازگی یک زن و ۲ کودک در حالی که قصد داشتند از مکزیک وارد آمریکا شوند، در رودخانه ریوگراند، غرق شدند.

غرق‎شدن این ۳ پناهجو پس از آن صورت گرفت که افسران مرزی تگزاس مانع از کمک مقام‎های مرزی فدرال به آن‌ها شدند.

به‎تازگی نیز مناقشه درباره مهاجرت بین گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس و دولت جو بایدن، شدت گرفته است.

هنری کوئلار، عضو مجلس نمایندگان آمریکا، می‌گوید که یک بندر قانونی برای ورود پناهجویان وجود ندارد و با وجود حصارکشی‌های بیشتر، این پناهجویان قصد داشتند برای ورود به آمریکا از رودخانه ریوگراند عبور کنند که غرق شدند.

 

غرق شدن ۳ پناهجو در رودخانه ریوگراند در مرز آمریکا و مکزیک

 

ماموران فدرال سعی کردند از طریق تلفن با مقام‎های تگزاس تماس بگیرند، اما موفق نشدند و سپس شخصا به ورودی پارک شلبی رفتند تا با وزارت نظامی تگزاس و مقامات گارد ملی این ایالت در آنجا صحبت کنند.

بیانیه کوئلار می‎گوید: با این حال، سربازان وزارت نظامی تگزاس اعلام کردند که اجازه دسترسی به مهاجران را -حتی در مواقع اضطراری- نخواهند داد و یک سرباز را برای بررسی وضعیت اعزام خواهند کرد.

کوئلار، گفت که اجساد این زن و ۲ کودک روز شنبه گذشته از سوی مقام‎های مکزیکی کشف شد و هویت این سه نفر اعلام نشده است.

به گفته عضو مجلس نمایندگان آمریکا، این یک تراژدی است و دولت آمریکا مسئولیت دارد.

 

غرق شدن ۳ پناهجو در رودخانه ریوگراند در مرز آمریکا و مکزیک

 

همچنین در یک پرونده قضایی در دادگاه عالی آمریکا، دولت این کشور تگزاس را متهم کرد که موانع جدیدی را برای جلوگیری از رسیدن ماموران گشت مرزی فدرال به محل قایق‌ها که برای دسترسی به ریوگراند استفاده می‌کنند، ایجاد کرده است.

فرماندار تگزاس، گفت که ماموران گشت مرزی فدرال در ماه‌های اخیر تا حد زیادی استفاده از رمپ قایق را متوقف کرده‌اند و تا روز جمعه، از اعتراض‌های فعلی مجری قانون فدرال بی‌اطلاع بوده و به سرعت برای رسیدگی به آن‌ها تلاش می‌کند.

اختلاف در دادگاه عالی آمریکا بخشی از تضاد گسترده‌تر بین فرماندار تگزاس و دولت بایدن درباره تعداد بی‌سابقه مهاجرانی است که از زمان روی کارآمدن بایدن در سال ۲۰۲۱ از مرز آمریکا عبور کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *