رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازداشت ۱۰ هزار پناهجو در تگزاس از سال ۲۰۲۱

15:34 - 07 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۷۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت ۱۰ هزار پناهجو در تگزاس از سال ۲۰۲۱
تگزاس هزاران نفر را به اتهام تجاوز به مرزهای آمریکا و عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور و مکزیک بازداشت کرده‌ است.

خبرگزاری میزان - هزاران مهاجر پیش از آن که در شهر نیویورک مستقر شوند، مسیر غیرمنتظره‌ای را طی کرده‌اند؛ چندین هفته در یک زندان دورافتاده تگزاس به اتهام تجاوز به مرز‌ها پس از عبور از مرز آمریکا و مکزیک بازداشت بودند.

یکی از این پناهجویان درباره شرایط بازداشت هزاران پناهجو در زندان‌های تگزاس می‌گوید: ساعت‌های زیادی را بدون خواب گذراندیم، روی زمین نشستیم و امکاناتی در اختیار ما قرار ندادند.

قانون جدید تگزاس برای بازداشت گسترده پناهجویان

از ماه مارس، تگزاس به پلیس اجازه می‌دهد تا مهاجرانی را که به‌طور غیرقانونی وارد این ایالت می‌شوند دستگیر کند و به قضات محلی این اختیار را می‌هد که آن‌ها را از آمریکا خارج کنند.

قانون جدید تگزاس ۲ سال پس از آن صادر شد که تگزاس عملیاتی را در مقیاس کوچک‌تر برای دستگیری مهاجران به دلیل تجاوز به مرز‌ها آغاز کرد، اما اگرچه هدف از این عملیات جلوگیری از عبور غیرقانونی بود، اما نشانه‌های کمی وجود دارد که این هدف محقق شده باشد.

نتایج این اقدام، سوالاتی را در مورد تأثیر دستگیری‌ها بر جلوگیری از مهاجرت ایجاد می‌کند، زیرا تگزاس آماده است تا به پلیس اختیارات گسترده تری بدهد تا مهاجران را به اتهام ورود غیرقانونی دستگیر کند.

سازمان‌های حقوق بشری پیشتر از تگزاس شکایت کرده‌اند تا قانون جدید امضا شده از سوی گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت را متوقف کنند.

نهاد‌های حقوق بشری قانون جدید تگزاس را تجاوز غیرقانونی که حقوق پناهجویان را نقض می‌کند، توصیف کردند.

بازداشت ۱۰ هزار مهاجر از سال ۲۰۲۱

از سال ۲۰۲۱، مقامات تگزاس نزدیک به ۱۰ هزار مهاجر را به اتهام تجاوز به مرز‌های آمریکا تحت آنچه ابوت آن را عملیات «دستگیری و زندان» می‌نامد، دستگیر کرده‎اند.

 مالکان زمین‌های مرزی با ایالت تگزاس موافقت‌نامه‌هایی را منعقد می‌کنند که اجازه دستگیری مهاجران را می‌دهد و راه را برای مجریان قانون به منظور دستگیری مهاجرانی که از طریق این زمین‌ها وارد خاک می‌شوند، باز می‌کند.

این دستگیری‌ها چالش‌های قانون اساسی را در دادگاه‌های آمریکا به همراه داشته است، از جمله استدلال نقض روند دادرسی؛ به‌تازگی یکی از مالکان زمین‌های مرزی از مقامات آمریکا خواست تا دستگیری‌های غیرقانونی در اموال خود را متوقف کنند؛ وی گفت که مقامات تگزاس از ابتدا هرگز اجازه چنین کاری را نداشتند.

فرماندار تگزاس مدعی شده بود که دستگیری‌ گسترده پناهجویان، نتایج سریعی به همراه خواهد داشت؛ او در جولای ۲۰۲۱، زمانی که تعداد عبور‌های مرزی تگزاس و مکزیک به ۱.۲ میلیون نفر در آن سال مالی رسید، به فاکس‌ نیوز گفت: وقتی مهاجران بدانند که بازداشت می‌شوند، دیگر از مرز تگزاس عبور نمی‌کنند.

با وجود ادامه سیاست بازداشت گسترده، میزان عبور‌های مرزی تگزاس و مکزیک در سال مالی گذشته حتی بیشتر شده و به ۱.۵ میلیون نفر رسیده است.

دستگیری‌های غیرقانونی، سنگ بنای ماموریت مرزی ابوت به ارزش ۱۰ میلیارد دلار بوده که به عنوان عملیات ستاره تنها شناخته می‌شود و اختیار دولت فدرال آمریکا را در مورد مهاجرت به چالش کشیده است.

فرماندار تگزاس همچنین حدود ۸۰ هزار مهاجر را با اتوبوس به شهر‌های تحت مدیریت دموکرات‌ها فرستاده است، حصار مرزی و سیم خاردار را در مرز ایجاد و موانع شناور را در امتداد رودخانه ریو گراند نصب کرده است.

هفته گذشته، ابوت در تشدید عملیات انتقال مهاجران به ایالت‌های سراسر آمریکا، ۱۲۰ مهاجر را به شیکاگو فرستاد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *