رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارجاع هوشمند ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی استان قزوین به کارشناسان

11:24 - 18 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۵۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ارجاع هوشمند ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی استان قزوین به کارشناسان
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین از ارجاع هوشمند ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی به کارشناسان در استان در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری با اشاره به ارجاع هوشمند ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی استان قزوین به کارشناسان اظهار کرد: با توجه به اینکه بهره مندی از نظرات کارشناسان در صدور آرا بسیار حائز اهمیت است و قضات برای تصیم گیری در پرونده‌ها به نظرات کارشناسان نیاز دارند لذا ساماندهی ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری ارجاع کارشناسی تنها سه درصد از ارجاع‌ها به صورت هوشمند انجام شده بود این درحالی است که با هوشمند سازی ارجاع‌ها علاوه بر توزیع عادلانه و تسریع در روند کار، شیوه ارجاع و اخذ پاسخ نیز به صورت سیستمی و استاندارد دریافت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری اضافه کرد: در راستای تحقق سند تحول و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره هوشمندسازی قوه قضاییه تا ماه گذشته بیش از ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی به صورت هوشمند به کارشناسان ارجاع داده شده است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۳ هزار و ۴۰۸ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شده که ۲۸ هزار و ۳۲۶ فقره پرونده با نظر قضات جهت اخذ نظریه کارشناسی به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین در پایان گفت: این تحول موجب می‌شود ارجاع کار به کارشناسان بدون مداخله انسانی و به صورت عادلانه انجام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *