۷۴ فقره سند حدنگاری اراضی منابع طبیعی اهالی شهر تلخاب استان مرکزی تحویل متولیان شد

13:01 - 23 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۳۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۷۴ فقره سند حدنگاری اراضی منابع طبیعی اهالی شهر تلخاب استان مرکزی تحویل متولیان شد
۷۴ فقره سند منابع طبیعی به مساحت یک هزار و ۲۹۷ هکتار و ۸۰۵ هکتار اراضی مستثنیات تحویل متولیان شد.

خبرگزاری میزان - با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی و نماینده مجلس و فرماندار و بخشدار و امام جمعه و مدیران کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و امور اراضی و بنیاد مسکن و اهالی شهر تلخاب حوزه ثبتی فراهان تعداد ۷۴ فقره سند منابع طبیعی به مساحت یکهزار و ۲۹۷ هکتار و ۸۰۵ هکتار اراضی مستثنیات تحویل متولیان شد.

دلاوری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در این مراسم با اشاره به اینکه بعد از ۳۰ سال قسمتی از خانه‌های مسکونی و اراضی کشاورزی مردم شهر تلخاب که در محدوده اراضی ملی قرار گرفته بود و قادر به دریافت سند مالکیت نبودند، گفت: با رفع تداخلات این مشکل ۳۰ ساله حل و اسناد رفع تداخل شده و مانده ملی بنام متولیان امر صادر و اهدا شد.

وی افزود: هویت بخشیدن به اراضی و املاک کشاورزی و دستگاه‌های دولتی در اولویت کاری این اداره کل است و در این مراسم بر اهمیت حدنگاری اراضی کشاورزی و بررسی برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی سازمان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با هدف ترغیب و تشویق کشاورزان تاکید شد.

دلاوری ادامه داد: باتوجه به اینکه هویت بخشیدن به اراضی و املاک یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که اقدامات موثری در این راستا انجام شده است لذا بعد از حدنگاری صددرصدی اراضی ملی عمده فعالیت و تلاش ما باید در حدنگاری اراضی کشاورزی باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه ماموریت ویژه مجموعه ثبت استان علاوه بر سایر ماموریت‌ها در سال جاری، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است افزود: رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات، پیش زمینه صدور اسناد حدنگار کشاورزی محسوب می‌شود و در این زمینه تاکنون ۸۰ درصد از اراضی در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و مشکلات آن مرتفع شده است.

مدیر کل ثبت مرکزی همچنین افزود: شکل گیری منظم کمیسیون‌های رفع تداخلات عامل مهمی در به ثمر رساندن حد نگاری اراضی کشاورزی هست که با انعقاد قرار داد با شرکت‌های مشاور امکان تهیه وتولید نقشه اراضی کشاورزی و جمع آوری مدارک و تطبیق و مستند سازی آن با ایجاد دفاتر حدنگاری توسط شرکت‌ها در روستا‌ها فراهم گردیده که بخش زیادی از جمله هزینه‌های تهیه نقشه برای کشاورزان به صورت رایگان بوده ونیاز به حضور کشاورزان و مراجعه به ادارات ثبت نداشته لذا در این راستا بیش از یکهزار پرونده در شهر تلخاب برای اراضی کشاورزی تشکیل که مراحل صدور اسناد این پرونده‌ها در حال انجام است.

در پایان مدیران کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و امور اراضی و نماینده مجلس و فرماندار و امام جمعه در خصوص مزایای رفع این اختلاف ۳۰ ساله و مزایای حدنگاری به ایراد سخن پرداختند و اسناد اهدا شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *