رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد بازدید کرد

15:30 - 16 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۲۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد بازدید کرد
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مقامات قضایی استان از بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد بازدید کرد.

خبرگزاری میزان_ محمد رزم در دیدار با مددجویان حاضر در بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد و ضمن رسیدگی به مشکلات آنان اظهار کرد: دین مبین اسلام برای زن جایگاه و حقوق ویژه‌ای قائل شده است.

وی افزود: در اسلام زن عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و مسئولیت مهم تربیت صحیح افراد را بر دوش می‌کشد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از شیوه های تربیت، الگوپذیری از دیگران است و در این رابطه حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی بی‌نظیر برای زنان عالم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شاخصه‌های وجودی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) ادامه دهنده راه و سیره رسول خدا(ص) در همه زمینه‌ها از جمله بندگی خدا، تقوا، عبادت، حجاب و عفاف بود.

رزم اضافه کرد: آنچه در زندگی کوتاه حضرت، برای الگوگیری زنان بیشتر خود را نشان می دهد، سیره ایشان در عرصه خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان است.

وی گفت: حضرت صدیقه کبری(س) مادر امامت و همسر ولایت است و طبق روایات متعدد شیعه و اهل سنت فاطمه(س) برترینِ زنان بهشت، برترینِ زنان دو عالم و برترینِ زنان امت اسلام است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود به دستور ریاست قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری و اعطاء ارفاقات قانونی اشاره و گفت: مقامات قضایی استان به منظور حبس زدایی و اجرای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، صدور آراء جایگزین حبس و تخصیص ارفاقات قانونی به زندانیان را در دستورکار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: در این راستا امروز همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) و گرامی داشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، مقامات قضایی استان در بند نسوان زندان شهرکرد حاضر شدند تا ضمن تبریک روز زن، شنونده مطالب و درخواست‌های قانونی مددجویان باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *