رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری: هرگونه فعالیت تبلیغی در جهت تخریب انتخابات ممنوع است

15:30 - 20 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۰۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری: هرگونه فعالیت تبلیغی در جهت تخریب انتخابات ممنوع است
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: هرگونه فعالیت در فضای مجازی مورد رصد قرار گرفته و چنانچه در این فضا تبلیغی علیه نظام و اقدامی برای زیرسوال بردن انتخابات انجام شود، پرونده قضایی برای مدیران و گردانندگان شبکه‌های متخلف تشکیل می‌شود.

خبرگزاری میزان_سومین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران ارشد استان در محل سالن کنفرانس حاج قاسم سلیمانی اداره کل دادگستری برگزار شد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در این جلسه اظهار کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در راستای بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۱۷ و ۲۰ قانون جدید انتخابات تشکیل شده است.

وی افزود: بر این اساس به منظور فراهم ساختن سازوکار انتخابات و تأمین سلامت و امنیت آن کمیته‌های فرعی زیر مجموعه ستاد با عنوان رصد فضای مجازی، ارشاد و انذار، اخبار و اطلاعات و کمیته رصد مدیران تشکیل شده است که مجموعه اقدامات این کمیته‌ها تحقق بخشیدن به راهبرد‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری در بحث امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات است.

رئیس کل دادگستری چهار محال و بختیاری تصریح کرد: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی فعالیت‌های خود را با در نظر داشتن جرایم اولویت‌دار در موضوعات سوءاستفاده احتمالی از جایگاه و پست اداری، سوءاستفاده از اموال عمومی، تخریب چهره نامزد‌های انتخاباتی، تخریب چهره نظام و تشویق مردم برای عدم مشارکت در انتخابات عملیاتی ساخته و نتایج را به این ستاد اعلام خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مصوبات سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد افرادی که دارای مجوز حمل و نگهداری سلاح هستند چنانچه در ایام انتخابات از سلاح‌های خود استفاده کنند ضمن آنکه تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت مجوزشان برای حمل و استفاده از سلاح نیز ابطال خواهد شد.

رزم ادامه داد: همچنین مصوب شد هرگونه فعالیت در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی مورد رصد قرار گرفته و چنانچه در این شبکات تبلیغی علیه نظام و اقدامی برای زیرسوال بردن انتخابات انجام شود، پرونده قضایی برای مدیران و گردانندگان شبکه‌های متخلف تشکیل و مراتب در شعب بازپرسی ویژه جرایم فضای مجازی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در شعب اخذ رأی، مقرر شد هماهنگی‌های لازم با استانداری و فرمانداری‌ها انجام و با مشارکت نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *