۱۰۳ زندانی استان چهارمحال‌و‌بختیاری با کمک خیرین و ارفاقات قانونی آزاد شدند

19:32 - 15 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۰۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۰۳ زندانی استان چهارمحال‌و‌بختیاری با کمک خیرین و ارفاقات قانونی آزاد شدند
رئیس‌کل دادگستری چهارمحال‌و‌بختیاری اعلام کرد: ۱۰۳ زندانی با استفاده از کمک‌های مالی ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان و نیز تخصیص ارفاقات قانونی از سوی محاکم قضایی از زندان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری چهارمحال‌و‌بختیاری در آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: مکتب و سیره عملی شهید سلیمانی جایگاه مقاومت را در منطقه و جهان تثبیت کرد و به دشمنان فهماند که سربازان ولایت برای دفاع از ارزش‌های اسلامی قاطعانه در مقابل آن‌ها خواهند ایستاد.

رزم، اظهار کرد: حاج قاسم سربازی دلیر و تحت امر ولایت بود که تا پای جان برای حفظ اسلام و دفاع از وطن ایستادگی کرد و لحظه‌ای در برابر ایادی استکبار و تروریست‌ها کوتاه نیامد.

وی تصریح کرد: در زمانی که دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب با استفاده از ابزار‌های رسانه‌ای، افکار عمومی را به سمت و سوی اسلام هراسی منحرف می‌ساختند شهید سلیمانی با بهره‌گیری از ایمان به خدا و توسل به ائمه معصومین (ع) برای دفاع از دین و وطن به پا خواست.

رئیس‌کل دادگستری استان‌، بیان کرد: تقوا، عشق به میهن و ولایتمداری شهید سلیمانی موجب شد تا یاد و خاطره او در دل این مردم تا ابد جاودانه شود.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌و‌بختیاری در بخشی از سخنان خود به حادثه غم‌انگیز انفجار تروریستی در گلزار شهدا کرمان اشاره و بیان کرد: در سالروز شهادت سردار دلها، تروریست‌های کوردل بار دیگر با به شهادت رساندن مردم بی‌گناه، چهره منفور و کریه خود را نمایان ساختند غافل از آنکه این اقدامات شوم و ددمنشانه عزم ملت ایران را برای ایستادگی در راه آرمان‌های امام (ره) و انقلاب راسخ‌تر می‌کند.

وی افزود: جا دارد ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، شهادت مظلومانه زوار مرقد مطهر حاج قاسم را به امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران و همه بازماندگان این شهیدان تسلیت و تعزیت عرض کنم.

رئیس‌کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به سنت حسنه آزادسازی زندانیان، گفت: کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی سنت حسنه‌ای است که باید تبدیل به یک فرهنگ شود. 

وی بیان کرد: این عمل نیک ضمن آنکه الگویی از کرامت و بخشندگی محسوب می‌شود و ثواب دنیوی و اخروی را به دنبال دارد موجب می‌شود تا انسجام و گرمی به کانون خانواده زندانیان بازگردد. 

رزم، اظهار کرد: امروز به یاد مجاهدت‌ها، رأفت و مردمداری شهید سلیمانی تعداد ۱۰۳ زندانی با استفاده از کمک‌های مالی ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان و نیز تخصیص ارفاقات قانونی از سوی محاکم قضایی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز می‌گردند. 

در آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان، تعداد ۲۸ نفر به همت اعضای ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان از بند حبس رهایی یافتند.

همچنین تعداد ۴ نفر در قالب آزادی مشروط، ۱۴ نفر با تعلیق اجرای حکم، ۴۳ نفر مرخصی پایان محکومیت، ۲ نفر پابند و نظارت الکترونیکی و تعداد ۱۲ نفر نیز با صلح و سازش و گذشت شکات خصوصی از زندان‌های استان آزاد شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *