رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اولین دادگاه دادرسی علنی در محاکم تجدید نظراستان کرمانشاه بصورت برخط برگزار شد

16:20 - 13 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۷۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اولین دادگاه دادرسی علنی در محاکم تجدید نظراستان کرمانشاه بصورت برخط برگزار شد
معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمانشاه گفت: اولین دادگاه دادرسی علنی در استان کرمانشاه بصورت برخط در محاکم تجدید نظر استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان _محمد باقر نریمانی گفت: اولین دادگاه دادرسی علنی در استان کرمانشاه بصورت برخط در محاکم تجدید نظر استان برگزار شد.

وی افزود: این جلسه که با حضور رئیس و مستشاران شعبه هفتم دادگاه تجدید نظر و نیز شکّات، متهمان و وکلای وی و با موضوع ابطال اجرائیه برگزار شد این ویژگی را داشت که افراد علاقه‌مند و مرتبط، در هر کجای کشور بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی از مفاد و محتویات دادگاه استفاده کنند.

اولین دادگاه دادرسی علنی در محاکم تجدید نظراستان کرمانشاه بصورت برخط برگزار شد

معاون فناوری اطلاعات در مورد مزیت این دادگاه گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند‌های رسیدگی قضایی باعث می‌شود اقشار مختلف جامعه خاصه کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضایی با صرف وقت بسیار کمتر، ضمن کسب تجربه جدید و آشنایی با نحوه مدافعات و تصمیم‌گیری‌ها، از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی بهره بیشتری ببرند.

وی در پایان یادآور شد: در مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه زیرساخت‌های مناسبی برای دادرسی الکترونیک و دادگاه مجازی راه‌اندازی شده است تا مردم بتوانند همانطور که در گذشته در دادگاه‌ها به‌عنوان ناظر حضور فیزیکی داشتند، این بار به‌صورت مجازی در دادگاه‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *