رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی ۶۱ نفر و اعطای مرخصی به ۱۱۸ نفر از زندانیان استان کرمانشاه به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)

17:25 - 13 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۸۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آزادی ۶۱ نفر و اعطای مرخصی به ۱۱۸ نفر از زندانیان استان کرمانشاه به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)
به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و در راستای دستور ریاست قوه قضاییه، حضور مسئولین قضایی استان کرمانشاه در زندان مرکزی، کانون اصلاح وتربیت و بند نسوان زندان‌های استان منجر به آزادی ۶۱ نفر و مرخصی ۱۱۸ نفر از زندانیان شد.

خبرگزاری میزان_ با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، سرپرست محاکم تجدید نظر، رئیس اداره زندان‌ها و جمعی از مسئولین قضایی استان کرمانشاه در زندان مرکزی و دیگر زندان‌های استان، کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان،  ۶۱ نفر زندانی جرایم خرد آزاد و برای ۱۱۸ نفر نیز مرخصی صادر شد.

همچنین ۴۹۱ زندانی به صورت حضوری و چهره به چهره با مسئولین قضایی استان ملاقات کردند.  

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و نیز گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: بنا به مناسبت‌های پیش گفته و در راستای سند تحول قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و نگاه ویژه ریاست قوه قضائیه به امور زندانیان، امروز بر آن شدیم برای افرادی که مرتکب جرایم خرد شده‌اند با استفاده از ارفاقات قانونی تخفیف در نظر بگیریم.

وی افزود: این امر سبب آزادی  ۶۱ نفر و اعطای مرخصی به ۱۱۸ نفر از زندانیان شد.  

بهمن نریمانی سرپرست محاکم تجدید نظر استان نیز که به‌همین منظور در زندان مرکزی کرمانشاه حضور پیدا کرده بود، عنوان کرد: هرگز راضی نیستیم کسی را در زندان ببینیم و تلاش می‌کنیم بیشترین استفاده را از ارفاقات قانونی برای زندانیان داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ما مکلف به رعایت چارچوب‌های قانونی هستیم و انتظار زندانی نیز نباید فراتر از این حدود باشد و زندانیان یقین بدانند مسئولین قضایی حداکثر استفاده را از ارفاقات به نفع آن‌ها خواهند کرد.

حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه نیز که به کانون اصلاح وتربیت رفته بود آزادی زندانیان را در راستای سند تحول قضایی و کاهش جمعیت کیفری استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: بنابه تاکیدات و نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه به امور زندانیان و در این روز مبارک امروز جمع شدیم تا بتوانیم برخی افراد را که مستحق ارفاق هستند کمک کنیم تا به آغوش جامعه بازگردند.

لازم به ذکر است بر اساس این گزارش، علاوه بر موارد پیش گفته اقدامات دیگری از جمله بازدید از داخل بند‌ها و استماع عرض حضوری ۴۹۱  نفر از زندانیان، اعطای مرخصی به ۱۸۱ نفر، اعطای اشتغال بکار به ۳۳ نفر، موافقت با پیشنهاد آزادی مشروط ۶ نفر، موافقت با پیشنهاد تعلیق اجرای مجازات ۹ نفر و موافقت با پیشنهاد اعطای پابند الکترونیکی به ۱۵ نفر در جریان این بازدید‌ها انجام شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *