رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۵۲۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی در یزد رفع تصرف شد

9:30 - 11 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۲۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۲۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی در یزد رفع تصرف شد
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی در این استان رفع تصرف شد.

خبرگزاری میزان- غلامعلی دهشیری در این رابطه بیان کرد: در راستای احکام مراجع قضایی و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی، ۲۳ هکتار از اراضی راه و شهرسازی و ۴۹۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی در ۹ ماهه سال جاری رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.

رئیس کل دادگستری اظهار کرد: ۴۶۵ هکتار از این اراضی مربوط به زمان وقوع تصرف و ۵۵ هکتار بعد از اجرای احکام قطعی رفع تصرف شد.

وی افزود: میزان ارزش ریالی اراضی بازگشته به بیت المال ۷ هزار و ۲۸۳ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال است که از این میزان ۶ هزار و ۷۸۶ میلیون ریال مربوط به راه و شهرسازی و ۴۹۷ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال مربوط به منابع طبیعی است.

وی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و صیانت از عرصه‌های دولتی و ملی را از جمله وظایف دستگاه‌های متولی دانست و ابراز کرد: اجرایی کردن تکالیف قانونی در حفظ منابع طبیعی توسط دستگاه‌های دولتی مورد تاکید است.

دهشیری گفت: دستگاه قضا هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و در صورت وقوع تصرف اراضی ملی و دولتی نتیجه‌ای جز تعقیب قضایی، محکومیت کیفری و قلع و قمع اراضی تصرف شده را به همراه ندارد.

وی گفت: با توفیقات ارزنده‌ی دستگاه قضا در امر مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و رفع تصرف اراضی ملی و دولتی با همکاری خوب دستگاه‌های متولی اراضی دولتی و همراهی موثر نهاد‌های اطلاعاتی استان، امید است این امر با جدیت هرچه بیشتر استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *