رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۷۵۷ کارشناس رسمی در دادگستری استان یزد فعالیت دارند

16:31 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۷۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۷۵۷ کارشناس رسمی در دادگستری استان یزد فعالیت دارند
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد از فعالیت ۷۵۷ کارشناس رسمی در دادگستری استان یزد خبر داد.

خبرگزاری میزان_ محمد گلشن در مراسم اتیان سوگند ۸ نفر از کارشناسان جدید دادگستری استان یزد بیان کرد: کارشناسی، شغل نیست بلکه یک منصب و مسئولیت در مسیر اجرای عدالت و احقاق حق است.

وی افزود: یک کارشناس متخلق به اخلاق حرفه‌ای باید بر اساس ماده ۱۷، نظریه کارشناسی خود را در نهایت راستی، درستی، صداقت، امانت و رازداری و به دور از هرگونه اغراض شخصی به مرجع قضایی تقدیم کند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد تصریح کرد: کارشناس باید بر اساس معلومات آکادمیک، بر دانش فنی و مهارت علمی خود بیافزاید و نظریه کارشناسی خود را مطابق با خواست مقام قضایی و بر اساس ضروریات پرونده به دادگاه ارائه کند.

گلشن خاطرنشان کرد: این جلسه دومین آیین اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد در سال جاری است که در آیین نخست ۷۵ نفر و اکنون نیز ۸ کارشناس در رشته‌های مختلف به جمع کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد اضافه شدند.

وی با بیان اینکه ۶۲ نفر کارشناس دیگر در حال گذراندن دوران کارآموزی هستند، گفت: با برگزاری این آیین، شمار کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد به ۷۵۷ نفر در رشته‌های ثبتی، نقشه‌برداری، امور نفقه، برنامه‌ریزی شهری، ترافیک، تأسیسات ساختمانی، راه و ساختمان، لوازم خانگی و اداری ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *