۵۵ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع تصادفات کرمان به صلح وسازش ختم شد

12:04 - 06 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۵۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۵ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع تصادفات کرمان به صلح وسازش ختم شد
معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان از سازش در ۵۵ درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شعب شورا‌های حل اختلاف (ویژه تصادفات) شهر کرمان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در حاشیه بازدید از شعب شورا‌های حل اختلاف شهید نوروز زاده (ویژه تصادفات) اظهار کرد: به منظور تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی و پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش را دارند شعب ویژه تصادفات راه اندازی شده است تا هزینه دادرسی و سرعت رسیدگی در پرونده‌ها به حداقل برسد و از آمار پرونده‌های وارده به محاکم قضایی کاسته شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمان عنوان کرد: در هشت ماه گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۴۹۹ فقره پرونده به ۶ شعبه شورای حل اختلاف مجتمع شهید نوروز زاده وارد و تعداد ۱۱ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲ هزار و ۸۱۲ فقره پرونده طی این مدت در شعب این مجتمع به صلح و سازش منجر شده است، همچنین کارکنان این مجتمع موفق شده‌اند، ۵۵ درصد از پرونده‌های قابل صلح را به سازش برسانند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: ادارات بیمه موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن احکام سازشی را اجرا کنند تا با اجرای سریع و به موقع اعتماد مردم به دستگاه قضایی تقویت و اقبال عمومی به بیمه کردن خودرو بیشتر شود.  

وی در این بازدید ضمن تاکید به قضات وکارکنان شورای حل اختلاف ویژه تصادفات به تکلیف شرعی و قانونی خود که ختم منازعات اصحاب دعوی به صلح و سازش است گفت:از جمله نتایج قابل توجه ایجاد صلح و سازش، امنیت روانی جامعه است و هرچه حوزه صلح و سازش در جامعه توسعه بیشتری پیدا کند، تاثیرات اجتماعی فراوانی از جمله امنیت پایدار و احساس آرامش در جامعه حکم‌فرما می‌شود.

وی ادامه داد: نتیجه صدور حکم می‌تواند منتهی به احقاق حق شود، اما نتیجه حاصل از صلح و سازش ماندگارتر و سودمند‌تر از صدور حکم برای طرفین است و از بسیاری دعاوی که ممکن است به واسطه صدور حکم ایجاد شود می‌توان با صلح و سازش پیشگیری کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در این بازدید قضات و کارکنان را به تکریم و احترام ارباب رجوعان توصیه کرد و گفت: مراجعین این مجتمع عموما به واسطه آسیبی که از تصادف به آن‌ها وارد شده تاب آوری و تحمل صبر کمتری نسبت به دیگر مراجعین دارند لذا کارکنان این مجتمع می‌بایست با سعه صدر و حفظ خونسردی خویش مراجعین را راهنمایی و به مراجعین اطمینان دهند که حق و حقوق قانونی و شرعی آن‌ها رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *