دو محکوم به قصاص در ارومیه به زندگی بازگشتند

9:48 - 21 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۳۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دو محکوم به قصاص در ارومیه به زندگی بازگشتند
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: بازدید ۶ ساعته مدیران قضایی استان از زندان ارومیه موجبات بازگشت به زندگی دو محکوم به قصاص را فراهم کرد.

خبرگزاری میزان- عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از حصول سازش در دو پرونده قصاص خبر داد و گفت: در زمان دیدار چهره به چهره با محکومان قصاص زندان ارومیه شرایط برای اصلاح ذات‌البین و بازگشت دو محکوم به قصاص به زندگی فراهم شد.

وی افزود: مدیران قضایی استان آذربایجان غربی به اتفاق مسئولین زندان‌های استان با تلاش فراوان و مذاکره با طرفین پرونده و یادآوری ثواب گذشت و ارزش سازش در فرهنگ غنی اسلامی موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شدند و محکومین به قصاص را از مجازات نجات دادند و با گذشت شکات زندگی دوباره به آن‌ها بخشیدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: در هر دو پرونده مجرمین بدون داشتن سابقه کیفری و به علت عدم توانایی در کنترل خشم و نداشتن مهارت‌های رفتاری این اتفاقات ناگوار را موجب شده بودند که با عنایت و بزرگ‌منشی اولیای‌دم و ندامت قلبی مرتکبین سازش بین طرفین اتفاق افتاد و بار دیگر اخلاق حسنه اسلامی جای انتقام و کدورت را گرفت و دو نفر دوباره حیات تازه یافتند.

عتباتی با بیان اینکه شیرینی این دو سازش خستگی بازدید ۶ ساعته را از تن مدیران قضایی استان درآورد، گفت: یقینا این ساز‌ش‌ها از برکات دهه کرامت و عنایات خاصه حضرت فاطمه معصومه (س) و برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا علیه السلام است. امیدواریم در این ایام پربرکت سازش‌های دیگری نیز در استان رقم بخورد.

از نکات جالب توجه در این سازش این بود که یکی از محکومان به یمن ایام دهه کرامت و نیز لطف و محبت اولیای دم شرایط آزادی سه نفر محکوم مالی را با پرداخت مبلغ محکومیت آن‌ها فراهم کرد و اینگونه تعداد سازش‌های حوزه قصاص استان در سال ۱۴۰۳ به تعداد ۵ فقره افزایش یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *