قتل‌عام در المغازی؛ هدیه کریسمس غرب به مردم غزه

9:50 - 04 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۰۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل‌عام در المغازی؛ هدیه کریسمس غرب به مردم غزه
یکی از بدترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه طی تقریبا سه ماه گذشته در شب گذشته در میانه برگزاری جشن کریسمس در کشورهای متحد این رژیم رخ داد.

خبرگزاری میزان – اردوگاه آوارگان المغازی غزه اکنون سند زنده جنایت‌های رژیم صهیونیستی است؛ این اردوگاه در شب گذشته شاهد حملاتی بود که بیش از ۷۰ شهید برجای گذاشت.

 

قتل‌عام در المغازی؛ هدیه کریسمس غرب به مردم غزه

جنایت دوباره رژیم صهیونیستی در المغازی

ارتش رژیم صهیونیستی در شب گذشته در چارچوب کارزار بمباران اردوگاه‌های آوارگان غزه بیش از ۵۰ حمله علیه سه اردوگاه المغازی، النصیرات و البریج انجام داد.

حملات رژیم صهیونیستی به المغازی که پیشتر نیز شاهد جنایت رژیم صهیونیستی بود، تاکنون ۷۰ شهید برجای گذاشت؛ یکی از قربانیان این جنایت نوزادی ۲ هفته‌ای بود.

 

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد، زیرا شماری از پیکر‌ها هنوز زیر آوار هستند.

این حمله یکی از مرگ‌بارترین حملاتی است که در جنگ تقریبا سه‌ماهه رژیم صهیونیستی علیه غزه رخ داده است؛ المغازی ماه گذشته نیز هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود؛ بر اثر آن حمله دست‌کم ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیده بودند.

 

از دیگر حملات مرگ‌بار رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های غزه می‌توان به حمله هفته گذشته به اردوگاه جبالیا در شمال غزه اشاره کرد که طی آن دست‌کم ۹۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

المغازی یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق در مرکز غزه بود که براساس گزارش‌ها، اکنون در پی حملات رژیم صهیونیستی با خاک یکسان شده است.

نزدیک‌ترین بیمارستان به اردوگاه المغازی، بیمارستان الاقصی است که امکانات درمانی خود را تا حد زیادی را از دست داده است؛ این بیمارستان اکنون شاهد انباشته شدن پیکر شهدای حمله شب گذشته است.


آتش‌بس کریسمسی؛ قاعده‌ای که حتی در جنگ جهانی اول رعایت شد

کشور‌های غربی در حالی شب کریسمس خود را جشن گرفتند که حمایت آن‌ها از نسل‌کشی و جنایت رژیم صهیونیستی به رقم خوردن قتل‌عامی جدید در اردوگاه آوارگان المغازی این منطقه منجر شد.

رژیم صهیونیستی طی ۸۰ روز گذشته تحت حمایت کشور‌های غربی دست به قتل‌عام و نسل‌کشی گسترده در غزه زده است؛ نتیجه این کارزار ۸۰ روزه جنایت در غزه، بیش از ۲۰ هزار شهید، بیش از ۵۰ هزار مجروح و تخریب بیش از نیمی از ساختمان‌ها در این منطقه است.

کشور‌های غربی در حالی شب گذشته را به‌عنوان شب کریسمس جشن گرفتند که رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ حمله علیه سه اردوگاه آوارگان غزه انجام داد؛ کشور‌های مذکور طی تقریبا سه ماه گذشته ضمن اعلام حمایت سیاسی و انجام حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی مانع تصویب قطعنامه‌های آتش‌بس غزه در شورای امنیت شدند.

بی‌توجهی کشور‌های غربی به موضوع غزه در میانه جشن‌های کریسمس در حالی رخ می‌دهد که بیت لحم به‌عنوان زادگاه عیسی مسیح در کرانه باختری همواره در این ایام شاهد حضور مسیحیان از سراسر جهان بود.

 

قتل‌عام در المغازی؛ هدیه کریسمس غرب به مردم غزه

بیت لحم برای نخستین بار در تاریخ خود، امسال شاهد برگزاری جشن کریسمس نبود، زیرا جاده‌های منتهی به این شهر به دلیل استقرار ایست‌های بازرسی متعدد عملا مسدود شده‌اند.

این شهر حتی در ایام کرونا نیز شاهد برگزاری جشن کریسمس و حضور مسیحیان در کلیسای عیسی مسیح بود.

یک کشیش اهل بیت لحم گفت: امسال ما جشن کریسمس و درخت تزیین شده نداریم؛ کسی تمایلی به برقراری جشن ندارد.

 

قتل‌عام در المغازی؛ هدیه کریسمس غرب به مردم غزه

کلیسا‌های قدس اشغالی نیز اعلام کرده‌اند که امسال کریسمس را جشن نمی‌گیرند و فقط برای صلح عادلانه در سرزمین تاریخی خود دعا می‌کنند.

کشور‌های اروپایی که حتی در جریان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ آتش‌بس کریسمس را برقرار کرده بودند، یکی از اصلی‌ترین مقصران جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه غزه به‌ویژه در المغازی هستند..

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *