استاندارد دوگانه آمریکا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی

10:34 - 06 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۴۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استاندارد دوگانه آمریکا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی
حمایت کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی غزه، استانداردهای دوگانه این کشور را آشکار کرده است.

خبرگزاری میزان – جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین نشان می‌دهد که تجاوزهای رژیم صهیونیستی طی ۳ هفته اخیر در نوار غزه به شهادت بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ نفر و مجروح شدن ۱۹ هزار نفر دیگر منجر شده و بیشتر قربانیان نیز کودکان هستند.

با این وجود، آمریکا تاکید کرده که حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی را ادامه خواهد داد.

آمریکا شریک کامل جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی 

این حمایت بی‎قیدوشرط از کشتار‌های رژیم صهیونیستی، به طور قطع آمریکا را شریک کامل جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌کند.

کارشناسان بر این عقیده هستند که حمایت تزلزل‌ناپذیر آمریکا از رژیم صهیونیستی استاندارد‌های دوگانه و کوته‌بینی راهبردی را آشکار کرده است.

تحلیلگران می‌گویند که حمایت عمومی آمریکا از حمله همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، روابط این کشور را با برخی متحدان خود تضعیف کرده و خطر آسیب بلندمدت به جایگاه آن در منطقه را به همراه دارد.

متحدان همیشگی آمریکا مانند اردن آشکارا از آنچه به عنوان چراغ سبز واشنگتن برای رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت جنگی در غزه توصیف شده، انتقاد کردند.

«جاش پل»، یکی از مقامات ارشد پیشین وزارت خارجه آمریکا، که آخرین بار علنا از سمت خود استعفا کرد، گفت: آمریکا به‎نوبه خود به‌طور فزاینده‌ای در پشت صحنه برای تصمیم‌گیری اسرائیل فشار می‌آورد، اما همچنین در حال ارائه سلاح به اسرائیل است.

این مقام سابق آمریکایی، تاکید کرد: واشنگتن به‌رغم آنچه که بسیاری در منطقه آن را یک بی‌عدالتی عمیق می‌دانند، از اسرائیل حمایت نظامی بدون ابهام و بدون، چون‌و‌چرا می‌کند؛ ما سعی کرده‌ایم خودمان را به عنوان یک میانجی با صداقت معرفی کنیم، اما اعتبار کمی که در این نقش باقی مانده بود را حذف می‌کنیم.

هنگامی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته از اراضی اشغالی بازدید کرد، به حمایت کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی متعهد شد.

او همچنین از ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره مقاومت فلسطین حمایت کرد، اگرچه شواهدی برای این ادعا‌ها وجود ندارد.

جو بایدن همچنین روز جمعه گذشته در سخنرانی خود، گفت که از کنگره درخواست کمک نظامی بیشتر برای رژیم صهیونیستی کرده است؛ بایدن در این سخنرانی خود به آمار بالای قربانیان در غزه اشاره‌ای نکرد و تنها به اتهام‌زنی علیه مقاومت فلسطین پرداخت.

استاندارد‌های دوگانه آمریکا

«ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن در یک سخنرانی در نشست قاهره برای بحث در مورد کاهش تنش، گفت پیامی که عرب‎ها از غرب می‌شنیدند «آشکار و واضح» بود؛ برای غرب جان فلسطینی‌ها کمتر از صهیونیست‌ها اهمیت دارد، اهمیت زندگی آن‌ها کمتر از زندگی‌های دیگر است، اعمال حقوق بین الملل گزینشی است و حقوق بشر دارای مرز‌هایی است و غرب در این مرز‌ها توقف می‌کند، آن‌ها در نژاد‌ها متوقف می‌شوند، آن‌ها در ادیان متوقف می‌شوند.

«عمر رحمان»، یکی از اعضای موسسه تحقیقاتی شورای خاورمیانه در امور جهانی، می‌گوید: سطح استاندارد‌های دوگانه و ریاکاری که از غرب بیرون می‌آید در سطحی اساسی‌تر از قبل است.

درباره رژیم صهیونیستی همواره استاندارد دوگانه وجود داشته است، اما در دو سال گذشته، با توجه به درگیری اوکراین، این وضعیت بسیار شدیدتر شده و این تضاد به خصوص در ۳ هفته گذشته مشهود بوده است.

حتی پیش از اجلاس صلح قاهره، اردن نشست برنامه‌ریزی شده با بایدن و سران مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین برای گفت‌وگو درباره غزه را لغو کرده بود تا زمانی که طرفین بتوانند به «جنگ و قتل عام علیه فلسطینی‎ها» پایان دهند و رژیم صهیونیستی را به دلیل قرار دادن منطقه در لبه پرتگاه محکوم کنند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر، در یک کنفرانس مطبوعاتی در سازمان ملل از «استاندارد‌های دوگانه» غرب درباره اقدامات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: رنجی که این رژیم برای غیرنظامیان فلسطینی ایجاد می‌کند «دفاع از خود» نیست. 

در همین حال، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به شورای امنیت، گفت که جهان باید موضعی قاطعانه برای پایان دادن به حملات نظامی رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

بایدن از زمان روی کار آمدن خود مدعی عقب‌نشینی از تعامل آمریکا با خاورمیانه بوده و در عین حال همچنان به مداخله خود در امور منطقه ادامه می‌دهد.

«جیمز رایان»، مدیر تحقیقات و برنامه خاورمیانه در موسسه تحقیقات سیاست خارجی (FPRI)، گفت که استراتژی آمریکا «کوتاه‎بینانه» است و این بار یک «تفاوت اساسی» از نظر تأثیر بر جایگاه آمریکا در منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *