سالخوردگان نوار غزه؛ قربانیان کمپین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

9:05 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۵۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سالخوردگان نوار غزه؛ قربانیان کمپین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی
روایت‌های ساکنان نوار غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به شیوه هولناکی سالخوردگان را هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان - یک گزارش می‌‎گوید که ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها فلسطینی سالخورده را در نوار غزه در عملیات تیراندازی مستقیم به شهادت رسانده است.

یورو-مد مانیتور، نوشت: این گروه آسیب‌پذیر غیرنظامی به شدت رنج می‌برد، زیرا رژیم صهیونیستی از زمان شروع نسل‌کشی مداوم خود علیه فلسطینیان، همه مردم را به هدف خود تبدیل کرده است.

هزار و ۴۹ مرد و زن سالخورده در طول نسل‌کشی ۷۷ روزه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که این رقم حدود یک درصد از جمعیت ۱۰۷ هزار نفری سالمندان است که در نوار غزه زندگی می‌کنند و ۳.۹ درصد از کل فلسطینیانی است در جریان تجاوزها، بیشتر آن‌ها پس از بمباران خانه‌هایشان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یا در حالی که مجبور به جستجوی مایحتاج اولیه در خیابان‌ها و بازار‌ها بودند، در زیر آوار خانه‌ها یا مراکز پناهگاهی که در آن به دنبال امنیت بودند، به شهادت رسیدند.

قتل‌عام سالمندان غزه

این سازمان مستقر در ژنو، می‎گوید که اسنادی هولناک در مورد قتل و کشتار میدانی چندین نفر بالای ۶۰ سال دریافت کرده است؛ این حوادث شامل تیراندازی نظامیان صهیونیست به افراد مسن بلافاصله پس از دستور تخلیه خانه هایشان و در برخی موارد شهادت آن‌ها بود.

 

 

اکرم ابوحسیره، شهروند سالخورده و همسرش به‎تازگی پس از تخلیه اجباری از خانه خود در شهر غزه، از سوی نیرو‌های نظامی صهیونیست هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و به شهادت رسیدند؛ سپس نظامیان صهیونیست خانه آن‌ها را آتش زدند.

محمود ابوحسیره، پسر این زوج سالخورده، گفت که پس از عقب‌نشینی نیرو‌های صهیونیست از منطقه، خانواده آن‌ها موفق شدند پیکر این زوج را دفن کنند.

علاوه بر این، احمد سلیمان حسن محمد عبدالعال، یک بیمار روانی ۶۰ ساله، در ۱۳ دسامبر در خانه‌اش در اردوگاه جبالیا هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید؛ شهادت او پس از آن رخ داد که نظامیان صهیونیست پس از یک روز محاصره بیمارستان به این اردوگاه و خانه عبدالعال یورش بردند.

عبدالناصر خادر حبوب، ۶۲ ساله، نیز زمانی به شهادت رسید که نیرو‌های نظامی صهیونیست بلافاصله پس از آزادی از بازداشت دو روزه، یک گلوله توپ به سمت او شلیک کردند؛ این حادثه همچنین جان احمد حمدی ابوعبسه، رئیس دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه فلسطین را گرفت.

یورو-مد مانیتور همچنین شهادت یک مرد مسن به نام نواف محمد موسی الزانین را در ۱۰ دسامبر در جریان تخلیه مدرسه عونی الحارتانی در پروژه بیت لاهیا در شمال غزه مستند کرده است؛ الزانین، ساکن بیت‎حانون، چندین بار پیش از یورش نیرو‌های نظامی صهیونیست به مدرسه‌ای که آن‌ها در آن پناه گرفته بودند، همراه با خانواده‌اش آواره شده بود.

این سازمان حقوق بشری همچنین شهادت محمد عید شبیر، ۷۷ ساله، رئیس سابق دانشگاه اسلامی غزه، همراه با همسرش، ریحاب محمد شبیر، ۷۴ ساله، در ۱۱ نوامبر گذشته را برجسته کرد.

دختر آن‌ها تایید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه آن‌ها را در غزه بمباران کردند که ۵ غیرنظامی را به شهادت رساند و ۱۵ نفر در این حمله مجروح شدند؛ اکثر قربانیان زن و کودک بودند.

 

هدف قرار دادن بیمارستان سالمندان الوفا

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیمارستان سالمندان الوفاء شهر غزه را در ۱۷ نوامبر بمباران کردند.

این تنها مرکز تامین مسکن و مراقبت از سالمندان در نوار غزه بود و بمباران آن مدحت محیسن، مدیر بیمارستان را به شهادت رساند و چندین پزشک دیگر را مجروح کرد.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه، تاکید کرد که همه این موارد صرفا نمونه‌هایی از کشتار‌های میدانی است و در مناطقی رخ داده است که تهاجمات زمینی رژیم صهیونیستی در آن صورت گرفته و منجر به شهادت ده‌ها فرد مسن شده است.

سالمندان غزه بهای گزافی را برای حملات نامتناسب انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی می‌پردازند، زیرا صد‌ها نفر از آن‌ها در نسل‌کشی این رژیم به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر مجروح شده‌اند.

این نهاد حقوق بشری همچنین بازداشت تعداد زیادی از غیرنظامیان سالخورده، از جمله مردان و زنان بالای ۷۰ سال و حتی ۸۰ سال را مستند کرده است.

نهاد مذکور هشدار داد که ده‌ها هزار سالمند نوار غزه در معرض خطر جدی مرگ قرار دارند، زیرا ۶۹ درصد از آن‌ها از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و اکثریت آن‌ها هیچ‌گونه مراقبت پزشکی دریافت نکرده‌اند، اکثر بیمارستان‌ها از کار افتاده‎اند و کمپین گرسنگی رژیم صهیونیستی زندگی سالمندان را هدف قرار داده است.

این گزارش در پایان نوشت: رنج مشخصی را سالمندان ساکن در اردوگاه‌های آوارگی تجربه می‌کنند؛ جایی که هیچ خدمات یا گزینه‌های مراقبتی متناسب با سن و برای مشکلات سلامتی، ناتوانی در تحمل هوای سرد، یا نیاز مکرر به استفاده از سرویس بهداشتی در دسترس آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *