۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

9:02 - 29 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۲۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در پی محدودیت و محاصره شدید اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی، ۷۱ درصد از ساکنان نوار غزه از گرسنگی حاد رنج می‌برند.

خبرگزاری میزان - بیش از ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه‌ای که در نوار غزه از سوی ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) انجام شد، گفتند که از گرسنگی شدید رنج می‌برند.

این مطالعه تایید می‌کند که رژیم صهیونیستی از قحطی و گرسنگی برای مجازات غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کند.

۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه مطالعه‌ای تحلیلی انجام داد که شامل یک نمونه هزار و ۲۰۰ نفری از ساکنان نوار غزه بود تا تأثیر بحران انسانی غزه را در بحبوحه جنگ و نسل‎کشی رژیم صهیونیستی بررسی کند.

براساس یافته‌های این مطالعه، ۹۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مقادیر ناکافی غذا می‌خورند، در حالی که ۶۴ درصد از شرکت کنندگان به خوردن میوه، غذای نامناسب و مواد تاریخ مصرف گذشته برای رفع گرسنگی خود اشاره کردند.

۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

این مطالعه نشان داد که میزان دسترسی به آب در نوار غزه شامل آب آشامیدنی، حمام کردن و آب تمیز برای هر نفر ۱.۵ لیتر در روز است.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه اشاره کرد که این رقم ۱۵ لیتر کمتر از حداقل مقدار آب مورد نیاز برای زنده ماندن در سطح مورد نیاز براساس استاندارد‌های بین‌المللی است.

۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

علاوه بر این، این مطالعه اثرات سوء‌تغذیه و دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم را بررسی کرد؛ ۶۶ درصد از جامعه مورد مطالعه گزارش کردند که در ماه گذشته اسهال، بثورات پوستی یا بیماری‌های گوارشی را تجربه کرده‌اند.

یورو-مد مانیتور شهادت‌های پزشکان را بازنویسی کرد که نشان می‌داد افزایش میزان مرگ و میر ناشی از بیهوشی و حملات قلبی در مناطق شهر غزه و بخش‌های شمالی نوار غزه، که شاهد وخیم‌تر شدن بحران انسانی و نرخ گرسنگی هستند، افزایش یافته است.

۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز نسل‌کشی خود در غزه، محاصره همه‌جانبه را در این باریکه اعمال و از رسیدن منابع غذایی، آب، سوخت و سایر نیاز‌های بشردوستانه به بیش از ۲.۳ میلیون نفر از ساکنان آن جلوگیری کرده است.

استفاده رژیم صهیونیستی از گرسنگی به‌عنوان سلاح از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تشدید شده است و شامل قطع تمام مواد غذایی به غزه و همچنین بمباران و تخریب نانوایی‌ها، کارخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و ایستگاه‌های آب و مخازن می‌شود.

۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

این رژیم همچنین سیستم‌های انرژی خورشیدی و ژنراتور‌های الکتریکی را هدف قرار داده است که برق رستوران‌ها، مشاغل و سازمان‌های دولتی را تامین می‌کنند.

حملات بیشتر رژیم صهیونیستی، منطقه کشاورزی شرق غزه را ویران کرده است، فروشگاه‌های آرد، قایق‌های ماهیگیری و مراکز تدارکاتی برای سازمان‌های امدادی، به‌ویژه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA)، بزرگ‎ترین منبع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه هدف قرار می‌گیرند.

۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

تحت فشار بین‌المللی، رژیم صهیونیستی گذرگاه زمینی رفح را باز کرد؛ با این حال، این گذرگاه به طور متوسط به روی ۱۰۰ کامیون در روز برای تدارکات بشردوستانه از مصر باز است.

این مقدار با میانگین بار ۵۰۰ کامیونی که قبل از ۷ اکتبر وارد این باریکه شد تا نیاز‌های بشردوستانه را برآورده کند، فاصله زیادی دارد و این در حالی است که نیمی از جمعیت نوار غزه کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

 اگرچه به مقدار محدودی از کمک‌های غذایی اجازه ورود به این منطقه داده شده است، اما هیچ‌گونه کالای وارداتی تجاری تحویل داده نشده است و ساکنان نوار غزه به‌ویژه با توجه به سیاست مجازات جمعی رژیم صهیونیستی، به شدت به غذا نیاز دارند.

قوانین بین‌المللی بشردوستانه استفاده از گرسنگی را به عنوان سلاح به شدت ممنوع می‌کند؛ رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم اشغالگر براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه موظف است نیاز‌های اولیه و حفاظت از مردم غزه را تامین کند.

۹۸ درصد از ساکنان غزه غذای کافی دریافت نمی‌کنند

اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی مقرر کرده که گرسنگی عمدی غیرنظامیان از طریق «محروم کردن آن‌ها از اقلام ضروری برای بقا، از جمله ممانعت عمدی تدارکات امدادی» یک جنایت جنگی است.

یورو-مد مانیتور خواستار اقدام قاطع بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه و جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع از طریق دسترسی عادلانه و نامحدود به مواد اولیه و امدادی به کل نوار غزه و اجازه ورود غذا و آب، تجهیزات پزشکی و سوخت به منظور رفع نیاز‌های مردم شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *