رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استراتژی نسل‌کشی استعماری اروپا در دستور کار رژیم صهیونیستی علیه غزه

9:19 - 27 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۷۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استراتژی نسل‌کشی استعماری اروپا در دستور کار رژیم صهیونیستی علیه غزه
رژیم صهیونیستی طی ۷۰ روز گذشته به شکل گسترده‌ای از استراتژی نسل‌کشی و انسانیت‌زدایی استعماری اروپا برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها استفاده کرد.

خبرگزاری میزان – از زمان آغاز حمله ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی به غزه، گفتمان نژادپرستانه در اراضی اشغالی با لفاظی‌های غیرانسانی مقام‌های صهیونیست و نسل‌کشی آشکار ارتش رژیم صهیونیستی در غزه تشدید شد.

به گزارش «میدل ایست آی»، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اعلان جنگ خود علیه غزه، فلسطینی‌ها را «حیواناتی انسان‌نما» توصیف کرد؛ سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان، فلسطینی‌ها را «حیواناتی تشنه خون» نامید و سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از فلسطینی‌ها با عنوان «حیواناتی وحشتناک» یاد کرد.

این نژادپرستی و تلاش برای انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها یک استراتژی لفاظی عمدی است تا رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش را به کشتار دسته‌جمعی فلسطینی‌ها در غزه قادر کند؛ هدف آن‌ها از چنین لفاظی‌هایی توجیه کشتار دسته‌جمعی مردم غزه به‌عنوان توده‌ای بی‌نام است که باید نابود شوند.

رژیم جعلی صهیونیستی که از این زبان برای ادامه بقای شوم خود استفاده می‌کند، دنباله‌رو استراتژی نژادپرستانه استعماری اروپا است؛ استراتژی که قرن‌ها برای نسل‌کشی بومیان آمریکایی، آفریقایی‌ها و ساکنان جزایر مختلف اقیانوس آرام به کار گرفته شد.

رژیم صهیونیستی براساس استراتژی انسانیت‌زدایی استعماری اروپا، مردم غزه را در مرز‌های غیرطبیعی که این منطقه را به اردوگاه کار اجباری تبدیل کرده، زندانی کرده و به قتل می‌رساند.

انکار زیست فلسطینی‌ها در سرزمین‌های فلسطین انعکاسی از توجیهات استعماری شهرک‌نشینان اروپایی برای نسل‌کشی است؛ اروپایی‌ها از مردمان بومی مناطق تحت استعمار به‌عنوان بخشی از آنچه تاریخ طبیعی جغرافیا می‌خواندند، یاد کرده و آن‌ها را وحشی و شبه‌حیوان توصیف می‌کردند.

آن‌ها حتی آفریقایی‌ها، آمریکایی‌ها و آسیایی‌های بومی را در باغ وحش‌های انسانی در پایتخت‌های اروپایی نمایش می‌دادند؛ به تصویر کشیدن بومیان و افراد تحت استعمار به‌عنوان حیوان‌های انسان‌نما بخشی از تفکر استعماری اروپا است.

اروپایی‌ها تا پنج قرن پس از آغاز استعمار همچنان بر سلب حق حاکمیت مردم بومی بر سرزمین‌هایشان در سراسر جهان تاکید می‌کردند؛ آن‌ها در همین چارچوب، انسانیت مردمان بومی را انکار می‌کردند.

اکنون رژیم صهیونیستی از رویکرد استعماری مذکور تحت عنوان آنچه قوانین بین‌المللی خوانده می‌شود، پیروی می‌کند و از این طریق دست به سلب مالکیت زمین‌ها، محو حاکمیت مردم محلی و لفاظی‌های انسان‌زدایانه از فلسطینی‌ها می‌زند.

رژیم صهیونیستی در فضای مجازی به‌ویژه شبکه اجتماعی ایکس با شدت در حال انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها است.

مقام‌های نظامی صهیونیست از زمان آغاز اعمال محاصره بر غزه، از تحمیل رژیم گرسنگی بر ساکنان این منطقه و حملات دسته‌جمعی به‌عنوان اقدامی برای کاهش جمعیت غیرانسانی یاد می‌کند.

رژیم صهیونیستی حتی بر کالا‌های ورودی و خروجی از غزه نیز نظارت دارد تا رژیم غذایی گرسنگی موردنظر خود را بر ۲.۴ جمعیت غزه به خوبی تحمیل کند.

این رژیم حتی از استراتژی‌های نژادپرستانه و نسل‌کشی اروپایی‌ها نیز علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به رویکرد غیرانسانی تقلیل زندگی انسان به واقعیت بیولوژیکی در اردوگاه یاد کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که هیچ غیرنظامی بی‌گناهی در غزه وجود ندارد و حتی نوزادان تازه متولد شده در این منطقه هم مجرم هستند؛ ارتش رژیم صهیونیستی بر همین اساس فراخوان نسل‌کشی فلسطینی‌ها را در غزه صادر می‌کند و اینگونه غیرنظامیان غزه را به گستردگی قتل‌عام می‌کند.

رسانه‌های اروپایی نیز به همدستان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تبدیل شده‌اند؛ آن‌ها از قتل‌عام و کشتار دسته‌جمعی فلسطینی‌ها بدون اشاره به عامل آن سخن می‌گویند و هنگام اعلام خبر مرگ صهیونیست‌ها اعلام می‌کنند که آن‌ها به دست «فلسطینی‌های وحشی» به قتل رسیده‌اند.

ارائه تصویر‌های نژادپرستانه مستمر از فلسطینی‌ها به‌صورت بصری و شفاهی از سوی مقام‌های صهیونیستی و اروپایی، چهره‌های رسانه‌ای و شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی غرب سبب سرکوب حامیان فلسطین و قتل فلسطینی‌ها در سراسر جهان می‌شود؛ همانگونه که یک کودک فلسطینی ۶ ساله در آمریکا با ضربات چاقوی یک مرد آمریکایی به شهادت رسید.

خشونت فیزیکی جاری علیه فلسطینی‌ها در غزه و سراسر جهان نتیجه استفاده از استراتژی و گفتمان نژادپرستانه‌ای است که پیشتر اروپا علیه مردمان مستعمره به‌کار می‌برد.

در حال حاضر رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی، در جنگ‌های لفظی خود از گفتمان‌های نژادپرستانه برای توجیه کشتار و آوارگی فلسطینی‌های غزه استفاده می‌کنند.

اگرچه رژیم صهیونیستی از این گفتمان طی ۷ دهه گذشته به گستردگی استفاده کرد، اما گفتمان مذکور طی ۷۰ روز گذشته به شکلی ویژه برای توجیه نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه از یک سو و در اراضی اشغالی از سوی دیگر به‌کار گرفته شده است.

شاید این انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها از نظر سیاستمداران و رسانه‌های غربی به‌ویژه اروپایی‌ها موثر باشد، اما سبب همبستگی جهانی با فلسطینی‌ها شده و راه را برای نسل‌کشی رژیم صهیونیستی دشوار می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *