رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسناد تک‌برگ مالکیت اراضی دولتی استان سمنان تا پایان سال جاری صادر شود

11:23 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۵۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اسناد تک‌برگ مالکیت اراضی دولتی استان سمنان تا پایان سال جاری صادر شود
رئیس کل دادگستری استان سمنان در دومین جلسه استانی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی بر صدور اسناد مالکیت اراضی باقی مانده تا پایان سال جاری تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی در ابتدای جلسه با ابراز تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) در صحرای محشر محبان و ارادتمندان را از دیگران جدا می‌کند و امید است با پیروی از سیره و روش آن بانو با حمایت بی دریغ از ولایت موجبات نا امیدی دشمنان فراهم شود.

وی ادامه داد: ملت شریف ایران اسلامی در ادوار مختلف ثابت کرده اند با درایت و هوشمندی که دارند با حضور پر شور در انتخابات امسال زمینه‌ی اقتدار، عزت و سلامت کشور را دو چندان می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه با اشاره به میزان صدور اسناد در خصوص اراضی دستگاه‌های اجرایی حد نگاری شده افزود: تا نیمه اول آذر ماه صدورسند مالکیت برای ۱۳۶ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی انجام شده است و بایستی اسناد مالکیت اراضی باقی مانده تا پایان سال جاری صادر شود.

عبدالهی تصریح کرد: وسعت سرزمینی بسیار زیادی به اراضی ملی و منابع طبیعی تعلق گرفته و احتمال تعرض نیز وجود دارد. باید ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی شرق استان علاوه بر شناسایی عرصه ها، نسبت به رفع تصرف قانونی و صیانت از این اراضی با جدیت و سرعت مضاعف تری اقدام کنند.

وی افزود: تحقق صدور سند برای میزان ۶۱.۵ درصد از اراضی زراعی حد نگاری شده صورت پذیرفته که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

رئیس کل داگستری استان در خاتمه تاکید کرد: هنر مدیریت احصاء دارایی ها، حفاظت و حراست از منابع و رفع نواقص است. متاسفانه برخی از سازمان‌های دولتی استان سمنان علی رغم اینکه دارای وسعت اراضی اندکی هستند، جدیت لازم برای تعیین حدود و ثغور مالکیت اراضی را پیگیری نمی‌کنند. مدیران استانی همت جمعی و عزم جدی برای شناسایی اموال، انفال و اخذ سند مالکیت را در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه دادستان مرکز استان، مسئولان قضایی شهرستان سمنان، برخی از اعضاء شورای قضایی استان و مدیران اجرایی دستگاه‌های مسئول حاضر بودند و به بیان گزارش اقدامات و نقطه نظرات خویش پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *