اعطای مرخصی به مددجویان بند نسوان زندان‌های لرستان همزمان با ایام فاطمیه

12:38 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۵۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اعطای مرخصی به مددجویان بند نسوان زندان‌های لرستان همزمان با ایام فاطمیه
همزمان با ایام فاطمیه و با پیشنهاد امور فرهنگی دادگستری کل استان لرستان و با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به مددجویان بند نسوان دارای شرایط مرخصی اعطا شد.

خبرگزاری میزان_ به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و با پیشنهاد امور فرهنگی دادگستری کل استان لرستان به تعدادی از زندانیان بند نسوان زندان‌های استان مرخصی اعطا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سبزواری اظهار کرد: در برابر نگاهی که جوامع غربی به زن به عنوان یک کالا دارند دین مبین اسلام وجود و طینت پاک زن را برای بشریت به تصویر می‌کشد و استحکام خانواده و شکوفایی تعلیم و تربیت در جامعه را در گرو ایفای نقش همسرانه و مادرانه زنان قرار می‌دهد.  

وی افزود: بر این اساس حضرت فاطمه (س) که اسوه تمام‌عیار عفت و پاکدامنی است می‌تواند الگویی باشد برای تمامی زنان ایران به ویژه زنانی که به دلیل مشکلات زندگی در تنگنا قرار گرفته‌اند و یا به سبب ارتکاب جرم در زندان به سر می‌برند.

مدیر امور فرهنگی دادگستری کل استان لرستان در ادامه با بیان اینکه وجود زن در خانواده گرمی‌بخش زندگی است تصریح کرد: باور قلبی ما قبول نمی‌کند که خواهرانمان به جای آنکه در کنار فرزندان و شوهرانشان باشند، عمرشان را در زندان سپری کنند و لذا مسئولان قضایی همواره تلاش دارند تا با استفاده از ارفاقات مندرج در قانون حضور زنان در زندان به حداقل برسانند.  

سبزواری گفت: وجود پدیده‌ها و زمینه‌های جرم‌زا دلیل و توجیه قابل پذیرشی برای ارتکاب جرم محسوب نمی‌شود چرا که طبق موازین دینی هر شخص موظف به تفکر در عمل و محاسبه نفس خود است؛ بنابراین پیشگیری از ارتکاب جرم در درجه اول به خود فرد باز می‌گردد.  

وی اضافه کرد: البته مسئولان و متولیان امر نیز باید زمینه‌ای را فراهم آورند تا افراد و به ویژه زنان به دلیل مشکلات مالی، اقتصادی و یا فرهنگی مرتکب جرم و تخلف نشوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *