مردم از قرارداد‌های دارای هولوگرام در رهن و اجاره استفاده کنند

11:07 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۸۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مردم از قرارداد‌های دارای هولوگرام در رهن و اجاره استفاده کنند
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان بر استفاده مردم از قراردادهای هولوگرام‌دار در موضوع رهن و اجاره واحدهای مسکونی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ صادق حیدری در راس هیئتی از بنگاه‌های املاک و خودرو در شهرستان خرم‌آباد بازدید کرد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در این بازدید بیان کرد: مردم برای عقد قرارداد رهن و اجاره واحد‌های مسکونی صرفا از قرارداد‌های قانونی و دارای هولوگرام استفاده کنند.

وی افزود: قرارداد‌های دارای هولوگرام از هر حیث قانونی، معتبر و مورد تایید اداره صنعت، معدن و تجارت بوده و از هرگونه کلاهبرداری جلوگیری خواهد کرد و هزینه کمیسیون آن نیز همانند قرارداد‌های بنچاقی است و هیچ‌گونه هزینه اضافه‌ای برای مردم در پی نخواهد داشت.

حیدری تصریح کرد: مشاورین املاکی که مجهز به سیستم بوده و قرارداد‌های دارای هولوگرام را منعقد می‌کنند جزو واحد‌های مشاور املاک معتبر، مجاز و دارای پروانه کسب هستند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

صدور دستور پلمب ۲۱ بنگاه معاملات خودرو بدون مجوز

در این بازدید مشترک که بازرسان تعزیرات حکومتی، صمت، پلیس اماکن و اتاق اصناف شهرستان خرم‌آباد در آن حضور داشتند، ۵ بنگاه املاک و خودرو که تخلفاتی محرز از جمله فقدان مجوز، عدم درج نرخ‌نامه، استفاده از قولنامه‌های قدیمی  و ... داشتند، پلمب شدند.

همچنین دستور پلمب ۲۱ بنگاه معاملات خودرو که مجوز قانونی نداشتند صادر شد.

در ادامه این بازدید مقرر شد هر هفته روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هیئت موصوف در قالب گشت مشترک نظارت ویژه از مشاوران املاک و خودرو صورت گیرد و نتیجه آن به صورت ماهانه به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اعلام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *