رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری استان مازندران: باید برای صلح و سازش در پرونده‌ها اهتمام ویژه‌ای داشت

16:35 - 21 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۰۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری استان مازندران: باید برای صلح و سازش در پرونده‌ها اهتمام ویژه‌ای داشت
رئیس کل دادگستری استان مازندران همچنین بر استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و اهتمام برای صلح و سازش در پرونده‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - هشتمین نشست شورای برنامه ریزی دادگستری مازندران با حضور رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورا برگزار شد و طی آن وضعیت پرونده‌های مسن و معوق محاکم قضایی مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی دادگستری استان، اظهار کرد: پرونده‌های موجود در محاکم قضایی مازندران باید بهنگام، صحیح و دقیق مورد رسیدگی قرار گیرد و همکاران، این مهم را به ویژه در مورد پرونده‌های معوق و مسن، مورد توجه جدی قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران همچنین بر استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و اهتمام برای صلح و سازش در پرونده‌ها تاکید کرد و افزود: داوران دارای پروانه حرفه‌ای و میانجی گران نقش بسیار مهمی در کنترل و مدیریت ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان دارند که باید از این ظرفیت مطلوب در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها استفاده شود.

بازرسی از شعب دادگستری حوزه‌های قضایی استان، تاکید بر مطالعه و اجرای دقیق و کامل دستورالعمل‌های موجود و همچنین اهمیت تشکیل پرونده شخصیت از جمله برخی مواردی بود که در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه اعضای شورای برنامه ریزی دادگستری استان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موارد مطروحه در جلسه بیان داشتند و در خصوص این موارد بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *