رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی: کسب رضایت مردم باید سرلوحه اقدامات در حوزه بیمه باشد

16:47 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۸۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی: کسب رضایت مردم باید سرلوحه اقدامات در حوزه بیمه باشد
رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر لزوم تسریع در ارائه خدمات بیمه‌ای به مراجعان در دیدار با مدیران بیمه استان گفت: کسب رضایت مردم باید سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه مهم قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در دیدار با مدیران بیمه‌های استان خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به اهمیت صنعت بیمه در توسعه اجتماعی گفت: باید همواره به دنبال پاسخ این سؤال باشیم که چه میزان از فعالیت‌های ما در حوزه‌های مختلف تخصصی باعث ایجاد رضایتمندی در شهروندان محترم شده و چنانچه نارضایتی از عملکرد ما وجود داشته چه اقدامات علمی و عملی در آن راستا انجام داده و یا باید به انجام برسانیم؟

وی گفت: چالش‌ها و فرصت‌ها در این صنعت با تأکید بر تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مردم باید احصاء و برای مواجهه و یا تقویت آن‌ها برنامه ریزی دقیق علمی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخی از تحولات صنعت بیمه در جهان گفت: صنعت بیمه بعنوان یک صنعت در حال تحول و تغییر مورد توجه سایر کشور‌ها بوده و بر این اساس باید به دنبال هوشمند سازی و بروز رسانی این صنعت در کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی افزود: جهان بویژه در حوزه ارتباطات ماهیتاً تغییر کرده و این تغییر استمرار داشته و خواهد داشت و ما باید به دنبال شیوه‌های نو برای خدمت رسانی به جامعه با در نظر گرفتن نفع عمومی باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سه حوزه مهم تقنین، رسیدگی و اجرا در فرایند تحقق عدالت گفت: همانگونه که حوزه قانون گذاری و رسیدگی دارای اهمیت بالایی در این فرایند می‌باشند؛ در مرحله اجرا نیز باید مبانی قانونی و شرعی باید مدنظر قرار گیرد. بر این اساس صنعت بیمه در این مرحله می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با تأکید بر لزوم تسریع در ارائه خدمات بیمه‌ای به مراجعان در دیدار با مدیران بیمه استان گفت: کسب رضایت مردم باید سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه مهم قرار گیرد.

وی افزود: همه ما در قبال مردم مسئول هستیم و باید اقدامات حمایتی خود را با در نظر گرفتن نفع عمومی و با هدف ارتقاء رضایتمندی‌های مردم تشدید کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: نظر کارشناسان بیمه در پرونده‌ها مورد استناد قرار می‌گیرد، بنابراین انتظار می‌رود این نظرات دقیق، شفاف، قاطع و مبتنی بر موازین شرعی و قانونی بصورت مستند و مستدل ارائه شود تا مبنای تصمیمات درست قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در اختیار بانکها، بیمه‌ها و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها وجود دارد، اموال و دارایی‌های مردم است که بصورت امانت در اختیار مدیران قرار گرفته و این افراد باید حافظ منافع مردم باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: همه ما باید به چهارچوب‌های قانونی احترام بگذاریم و هیچ منفعتی را بر منفعت و مصلحت عمومی ترجیح ندهیم.

حجت الاسلام والمسملین خلیلی با تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش به عدالت ترمیمی گفت: دستگاه قضایی در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و صنعت بیمه نیز می‌تواند با همین نگاه در کنار دستگاه قضایی و برای حل مشکلات مردم نقش آفرینی کند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مدیران صنعت بیمه استان به ارائه گزارشی از حوزه تخصصی خود پرداخته و نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *