۱۷۲ محکوم غیرعمد مالی استان زنجان با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند

14:20 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۷۲ محکوم غیرعمد مالی استان زنجان با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری زنجان از آزادی ۱۷۲ زندانی جرایم مالی از زندان‌های این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا دهم آذر ماه خبر داد.  

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی‌ برحق امروز در جلسه ستاد دیه زنجان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های ارزشمند این ستاد در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۷۲ محکوم مالی غیرعمد با کمک خیرین، گذشت شکات، ارائه تسهیلات و کمک ستاد دیه کشور و استان از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: مجموع بدهی این تعداد محکوم آزاده شده بیش از ۸۵ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۷ میلیارد تومان شکات از حق خود گذشت کردند که این اقدام ارزشمند خود مصداق کمک خیرین در این کار پسندیده است.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه اشتغال زندانیان حتی بعد از آزادی از زندان در تأمین مایحتاج زندگی آن‌ها کمک خواهد کرد، گفت: این امر در عدم بازگشت مجدد زندانیان به زندان نیز موثر خواهد بود.

 وی با تأکید بر اینکه دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حرفه‌های مختلف در زندان از جمله فرش بافی زمینه ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای زندانیان فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق با اشاره به پیشنهاد اعضای ستاد دیه استان مبنی بر بازدید ماهانه اعضا از یک واحد تولیدی اظهار کرد: این کار ضمن تبیین حساسیت موضوع کمک به زندانیان جرایم مالی به مدیران واحد‌های تولیدی، فرصت مناسبی برای مشارکت واحد‌های تولیدی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی است؛ که این امر هم مورد توجه قرار گیرد.

 در این جلسه تعداد ۳۵ فقره پرونده زندانیان واجد شرایط کمک مالی مورد بررسی و تصمیمات لازم جهت مساعدت و ارائه تسهیلات اتخاذ شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *