رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان سمنان افتتاح شد

10:21 - 09 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۰۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان سمنان افتتاح شد
اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری سمنان با حضور رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه، افتتاح و رسماً آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان- سیدمحمد علی نوابی، مدیرکل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه گفت: استان سمنان در زمره استان‌های پیشرو در راه‌اندازی این اداره آن هم بر اساس سیاست‌های دستگاه قضا است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از وظایف این اداره افزود: رسیدگی به امور تجّار و شرکت‌های ورشکسته وظیفه این اداره است و مطابق قانون از زمان صدور حکم ورشکستگی، منع دخالت آنان در اموال و دارایی شان رقم می‌خورد.

مدیر کل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه ادامه داد: در نهایت پس از ارجاع پرونده به این اداره با بررسی‌های به عمل آمده در خصوص دیون مورد ادعایی بدهکار، دخل و تصرف در اموال وی آغاز و سهم هریک از طلب کاران در نتیجه فروش اموال پرداخت می‌شود. 

رئیس کل دادگستری سمنان نیز در ادامه بیان کرد: سمنان از استان‌های فعال در عرصه صنعت و معدن همچنین دارای واحد‌های فعال تولیدی بسیاری است و با افتتاح این اداره می‌توان بازوی توانمندی برای تداوم فعالیت‌های اقتصادی تلقی کرد.

محمد جعفر عبدالهی گفت: حمایت قانونی و پیوسته دستگاه قضایی از فعالان اقتصادی در همه ابعاد وجود دارد و اگر سرمایه گذاری به ورطه ورشکستگی برود، حمایت‌های قانونی این اداره آغاز و سعی می‌شود مسیر بازگشت آنان به چرخه تولید و اشتغال مجدداً فراهم شود.

وی تصریح کرد: این اداره افتتاح شد تا در شناسایی تولیدکنندگان وسرمایه گذاران دلسوز از سوء استفاده کنندگان از بسته‌های حمایتی حاکمیت در عرصه کارآفرینی تمایز قانونی بوجود آید و پشتیبانی‌ها به صورت تخصصی و اصولی هدایت و پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: محاکم قضایی استان در صدور احکام ورشکستگی بررسی همه جانبه و دقت نظر کافی را در دستورکار قرار دهند تا در چارچوب موازین قانونی دیون اشخاص به درستی پرداخت و مشکلات پیش آمده کاهش یابد.

عبدالهی در خاتمه گفت: دستگاه قضایی استان سمنان، کماکان چالش‌های پیشروی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را در ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان، شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی و حتی در نشست‌های ویژه با این قشر زحمت کش بررسی می‌کند تا در حد ممکن از تشکیل پرونده در مراجع قضایی جلوگیری به عمل آید.

اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری سمنان با حضور رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه، افتتاح و رسماً آغاز به کار کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضائی رئیس کل به سِمت رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان منصوب شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *