زمینه آزادی ۹۸ زندانی استان سمنان فراهم شد

9:24 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۸۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
زمینه آزادی ۹۸ زندانی استان سمنان فراهم شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان و قضات حوزه‌های قضایی استان در بازدید شبانه، هماهنگ و منسجم از زندان‌ها، شرایط آزادی ۹۸ زندانی را فراهم کردند.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج و در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و به منظور ایجاد حرکت جدی در چرخه عدالت با رویکرد اجرای رسالت تحول و تعالی زندان و امور زندانیان، پس از حضور هماهنگ قضات استان سمنان در زندان‌های استان، تعداد ۹۸ مددجو آزاد شدند.

عبدالهی افزود: یکی از وظایف دستگاه قضایی در حوزه زندان و زندانیان؛ نظارت بر جمعیت زندان ها، ملاقات با زندانیان، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در اجرای تکالیف آگاهانه گام بر می‌دارد و در موضوع زندان بدنبال ایجاد فرصتی مناسب برای زندانی است تا اگر طبق قانون خواسته ایی دارد تصمیمات لازم از سوی قضات اخذ و در بهترین زمان ممکن اجرا شود.

زمینه آزادی ۹۸ زندانی استان سمنان فراهم شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: بازدید منسجم و هماهنگ مسئولان قضایی سراسر استان از زندان‌ها به صورت کیفی و کارساز انجام پذیرفته و جنبه نمایشی نداشته است، بلکه همکاران قضایی دلسوزانه و با حفظ شأن انسانی اشخاص با تک تک زندانیان به صورت چهره به چهره ملاقات و درخواست‌های مددجویان را با دقت بررسی کردند.

عبدالهی، گفت: این آغاز گام بلند در مسیر تحول ضابطه مندِ جمعیت کیفری است؛ و طی ۸ ماه گذشته میزان ۴ هزار و ۹۹۷ مورد ارفاق قانونی برای زندانیان واجد شرایط نیز رقم خورده است.

وی در ادامه افزود: آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس، پذیرش دادخواست اعسار، پابند الکترونیک، مرخصی و رأی باز از جمله ارفاقات قانونی به مشمولین بوده است.

عبدالهی در خاتمه با قدردانی از همراهی مجموع قضات سراسر استان خاطر نشان کرد: پیگیری مشکلات زندانیان، کنترل و کاهش جمعیت کیفری بواسطه برنامه‌ریزی که برای حضور مسئولان قضایی در زندان‌ها انجام شده است کماکان ادامه دارد و زندانیانی که بازگشت آنان به جامعه خطرآفرین نیست در اولویت برخورداری از ارفاقات قانونی قرار دارند.

زمینه آزادی ۹۸ زندانی استان سمنان فراهم شد

در این مراسم امید کهربایی، مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با بیان تشکر از حُسن تدبیر رئیس کل دادگستری استان برای برنامه ریزی این حرکت بی بدیل گفت: اهداف پیش بینی شده برای این سازمان در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی استان، رنگ و بوی پیشرفت موثری گرفته و این پشتیبانی‌های سازنده رمز موفقیت سازمان زندان‌های استان در تحقق مأموریت‌ها است.

همچنین از محمد علی امیری رئیس شعبه دوم دادگاه تجدیدنظراستان، علی ایثاری رئیس دادگاه انقلاب و علی نظامی دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمنان در مرکز استان و وحید محمدی دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و ابوذر کریمی رئیس شعبه ۱۰۱ کیفری دو شاهرود با اهداء لوح‌های تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان سمنان که در صدور احکام قضایی مرتبط با کاهش جمعیت کیفری همراهی موثری داشتند قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *