رئیس کل دادگستری گلستان: از اجرای طرح تله‌کابین گرگان در صورت اخذ مجوز‌های قانونی حمایت قضایی می‌کنیم

10:30 - 09 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۰۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گلستان: از اجرای طرح تله‌کابین گرگان در صورت اخذ مجوز‌های قانونی حمایت قضایی می‌کنیم
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در موضوع تله‌کابین گرگان مصوب شد، اداره کل محیط زیست استان ظرف یک ماه از سازمان محیط زیست، مجوز‌های زیست محیطی این پروژه را پیگیری و تعیین‌تکلیف کند و اگر این طرح مجوز‌های قانونی را بگیرد قطعا ما نیز حامی آن خواهیم بود.

خبرگزاری میزان- نشست رفع چالش‌های طرح‌های گردشگری گلستان با حضور رئیس کل دادگستری و استاندار گلستان دیشب در دادگستری برگزار شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه با تاکید بر این که وظیفه ما تضمین امنیت سرمایه گذاری در استان است، افزود: تعامل و همدلی بین دستگاهی که در استان وجود دارد منجر به حل مشکل ابرپروژه‌هایی مانند پتروشیمی و جزیره آشوراده پس از چند دهه شده است و این هم‌افزایی به سرمایه‌گذاران این طیب خاطر را می‌دهد که می‌توانند با خیال آسوده در استان سرمایه‌گذاری کنند و از حمایت‌های قضایی و اجرایی برخوردار باشند.

حیدر آسیابی افزود: بار‌ها اعلام کردیم از سرمایه‌گذاری مشروع با قاطعیت حمایت می‌کنیم و در این جلسه مشترک برای حل مشکلات بخش گردشگری استان تلاش می‌کنیم، زیرا رونق اقتصادی استان درگرو حمایت وتقویت این بخش است.

وی گفت: در موضوع تله‌کابین گرگان در این جلسه مصوب شد، اداره کل محیط زیست استان ظرف یک ماه از سازمان محیط زیست، مجوز‌های زیست محیطی این پروژه را پیگیری و تعیین‌تکلیف کند و طرح تله کابین اگر مجوز‌های قانونی را بگیرد قطعا ما نیز حامی آن خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: گلستان بهشت گمشده گردشگری کشور است و اگر تعاملات و برنامه ریزی‌ها در بخش گردشگری و سرمایه گذاری به خوبی انجام پذیرد سبب رونق استان خواهد شد.

وی گفت: برای طرح گردشگری جزیره آشوراده هم قرار شد اردوگاه دانش آموزی متعلق به آموزش و پرورش و مسیر اسکله تا قلعه روس‌ها طبق ضوابط و چارچوب‌های محیط‌زیست بهسازی شود.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: قرار شد عملیات اجرایی تله کابین علی آبادکتول با توجه به این که همه مجوز‌ها را دریافت کرده است، در سفر رئیس جمهور آغاز شود.

علی محمد زنگانه افزود: در مورد تله کابین گرگان هم با توجه به نظر فنی خوبی که محیط زیست استان گلستان در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ صادر کرده بودند با رعایت چارچوب‌ها مانند قطع نکردن درخت و سایر توصیه‌هایی که در آن نامه شده بود، قرار شد محیط زیست گلستان در تعامل با محیط زیست کشور بر اساس مصوبه این کارگروه، پیگیری لازم را انجام دهد و به مدت یک ماه مجوز‌های لازم را بگیرد.

وی ادامه داد: در باره طرح طبیعت گردی و گردشگری آشوراده هم با توجه به این که دستور ویژه رئیس جمهور بود و همه الزامات و مجوز‌های قانونی صادر شده، تاکید شد دستگاه‌ها شامل آموزش و پرورش، ماهیان خاویاری، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات لازم را تا سفر رئیس جمهوری انجام برسانند تا در حضور رئیس جمهور در محل جزیره و خلیج گرگان، هم کانال آبرسان، اسکله گردشگری آشوراده، مسیر لایروبی شده بین اسکله و جزیره را افتتاح کنیم و هم عملیات اجرایی طرح طبیعت گردی را در ۲۲ هکتاری پرنده نگری و طبیعت گردی و ۱۹ هکتاری بنیاد مسکن و ۲۴ هکتاری متعلق به ماهیان خاویاری را آغاز کنیم.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه گفت: برای حل مشکلات هتل‌های استان به ویژه دو هتل که در محور ناهارخوران دچار مشکل شده اند هم در این کارگروه مصوب شده تا با رفع موانع حقوقی و اجرایی برای فعال شدن این ظرفیت‌ها اقدام کنیم.

به گفته زنگانه، از اواخر سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۵ درصدی ماندگاری مسافران در استان هستیم و اگر می‌خواهیم استان را به عنوان مقصد گردشگری داشته باشیم باید ظرفیت‌های این هتل‌ها که الان آماده هست حمایت و پشتیبانی کنیم.

استاندار گلستان از دادگستری استان نیز برای حمایت از سرمایه‎گذاری و رفع موانع حقوقی پروژه‌های استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *