رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشتی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در تیررس نیرو‌های یمنی

9:45 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۸۷۳
کشتی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در تیررس نیرو‌های یمنی
توانایی آشکار شده یمن در هدف قرار دادن کشتی‌ها و ناو‌ها نگرانی‌ها را در میان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها افزایش داده است.

خبرگزاری میزان - توقیف شدن کشتی‌های رژیم صهیونیستی و توانایی ارتش ملی یمن در هدف قرار دادن کشتی‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین، مورد توجه کارشناسان و رسانه‌ها قرار گرفته است.

حال نگرانی‌های فزاینده‌ای در بخش کشتیرانی رژیم صهیونیستی درباره خسارات وارده از سوی ارتش ملی یمن که کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ هدف قرار داده و توقیف کرده، وجود دارد.

نگرانی اشغالگران از تاثیر اقدامات یمن بر تجارت رژیم صهیونیستی

تهدید فزاینده، شرکت‌های کشتیرانی رژیم صهیونیستی را مجبور کرده که مسیر کشتی‌های باری خود را تغییر دهند. این موضوع باعث افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل به میزان قابل توجهی برای این رژیم شده است. 

این نگرانی برای صهیونیست‌ها وجود دارد که بخش واردات و صادرات این رژیم ممکن است بازار‌های اصلی و همچنین محموله‌های کشتی‌های توقیف شده را از دست بدهد. 

ارتش ملی یمن در پاسخ به حمله وحشیانه و بی‌رویه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که پس از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) انجام شد، تهدیدات فزاینده‌ای علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا مرتبط با این رژیم انجام داده‌ است.

در هفته‌های اخیر نیز تعدادی از کشتی‌ها هدف قرار گرفته‌اند. 

آخرین حادثه روز یکشنبه بود که کشتی تجاری «سنترال پارک» در آب‌های بین یمن و سومالی مورد حمله ارتش ملی یمن قرار گرفت. 

این نفتکش از سوی شرکت Zodiac Maritime Ltd، که بخشی از هلدینگ «زودیاک» متعلق به «ایال اوفر»، میلیاردر صهیونیست است، مدیریت می‌شد و مواد شیمیایی را به خریداران آسیایی ارسال می‌کرد.

این حادثه تنش‌های فزاینده در یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان را آشکار می‌کند. 

در پی این موضوع کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی مجبور شده‌اند مسیرشان را تغییر دهند و از اطراف آفریقا به سمت دریای مدیترانه منحرف شوند که به‌طور قابل‌توجهی طول مدت حمل‌ونقل و هزینه‌های آن را افزایش می‌دهد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی یک شرکت ردیابی کشتیرانی رژیم صهیونیستی، هزینه‌های حمل‌ونقل از شرق آسیا به بندر اشدود در اراضی اشغالی ۹ تا ۱۴ درصد در ۲ هفته آخر اکتبر افزایش یافته است.

کشتی‌های رژیم صهیونیستی و ناو‌های آمریکایی در تیررس ارتش یمن

روز یک‌شنبه ارتش آمریکا از هدف قرار گرفتن ناو این کشور از سوی ارتش ملی یمن خبر داد. 

«فایننشیال تایمز» در مقاله‌ای نوشت که موشک‌هایی از یمن به سمت یک کشتی وابسته به رژیم صهیونیستی و یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا شلیک شد که نشان‌دهنده تهدید فزاینده ارتش ملی یمن برای کشتی‌ها در یکی از مهم‌ترین کریدور‌های تجاری جهان است. 

این پایگاه نوشت که نیرو‌های ارتش ملی یمن هفته گذشته هم از بالگرد‌ها برای سوار شدن و توقیف یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و هدایت آن به بندری در یمن استفاده کردند. 

«فایننشیال تایمز» در مقاله خود تاکید که این عملیات افزایش قابل توجهی در توانایی یمنی‌ها برای ایجاد اختلال در حمل‌ونقل تجاری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *