رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگرانی رژیم صهیونیستی و متحدانش از حضور ارتش یمن در دریای سرخ

11:17 - 06 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۵۲۹
نگرانی رژیم صهیونیستی و متحدانش از حضور ارتش یمن در دریای سرخ
توقیف کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ از سوی ارتش ملی یمن باعث افزایش نگرانی این رژیم و متحدانش شده است.

خبرگزاری میزان - ارتش ملی یمن به‎تازگی یک نفتکش مرتبط با رژیم صهیونیستی را در سواحل عدن یمن توقیف کرد.

این در حالی است که دست‌کم ۲ اقدام دریایی دیگر در روز‌های اخیر علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام شده است؛ این اقدامات مقاومتی و ضدصهیونیستی درحالی انجام می‌شود که اکنون آتش‌بسی چهار روزه بین حماس و رژیم صهیونیستی برقرار است.

یمن در کانون توجه جهانی

یمن پس از آنکه ارتش این کشور در اواخر اکتبر شروع به پرتاب موشک‌های بالستیک و هواپیما‌های بدون سرنشین به سمت اراضی اشغالی کرد، توجه جهانی را به خود جلب کرد. 

ارتش یمن که تغییر قابل توجهی در توانایی‌های خود نشان داده، حدود ۲ هفته قبل عملیات پیچیده‌ای را در دریای سرخ انجام داد.

نیرو‌های ارتش یمن با استفاده از یک بالگرد بر روی عرشه یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی فرود آمدند و با کمک قایق‌های تندرو، با موفقیت این کشتی باری را توقیف و به بندر حدیده یمن هدایت کردند.

این کشتی که «گلکسی لیدر» نام دارد با یک شرکت انگلیسی که بخشی از آن متعلق به «آبراهام اونگار»، یکی از سرمایه‌داران رژیم صهیونیستی است، ارتباط دارد.

همانطور که در ماه اکتبر پیش‌بینی شد ارتش یمن اکنون پس از اینکه نشان داد فناوری پیشرفته موشکی و پهپادی آن‌ می‌تواند به شهر‌های جنوبی اراضی اشغالی مانند ایلات برسد، تمرکز خود را به دریای سرخ گسترش داده‌ است.

یمنی‌ها پس از تهدید به حمله به دارایی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاسخ به جنگ غزه، متعهد شدند که کشتی‌های رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

«عبدالملک الحوثی» در یک سخنرانی، گفت: چشمان ما به روی نظارت مستمر و جست‌وجو برای هر کشتی اسرائیلی باز است. 

توقیف کشتی‌ها از سوی یمن با وجود حضور متحدان رژیم صهیونیستی در منطقه

اقدامات مقاومتی ارتش یمن در برابر کشتی‌های رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که دریای سرخ با حضور نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، چین و ژاپن، یکی از به‌شدت محافظت‌شده‌ترین کریدور‌های تجاری جهان است.

«المیادین» نیز در گزارشی با موضوع پیامد توقیف کشتی‌های رژیم صهیونیستی برای اقتصاد این رژیم، نوشت: توقیف کشتی «گلکسی لیدر» نشان‌دهنده ضربه بزرگی به منافع اسرائیل است.

به نوشته این پایگاه، این حادثه موجی از شوک را در جامعه تجاری رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و آسیب‌پذیری‌هایی را که دارایی‌های این رژیم در مناطق مورد مناقشه با آن روبرو هستند، برجسته می‌کند.

این حادثه نه تنها منعکس‌کننده تنش‌های منطقه‌ای جاری است، بلکه بر پیامد‌های گسترده درگیری‌های تجاری و سیاسی در چنین محیط‌های ناآرامی و آسیب‌پذیری‌های اقتصاد رژیم صهیونیستی که امروز کانون محور مقاومت تا پایان تجاوز به غزه است، تأکید می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *