گفت‌وگو|

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: رژیم صهیونیستی با وجود حمایت‌های آمریکا تاب‌آوری ندارد

8:00 - 20 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۷۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: رژیم صهیونیستی با وجود حمایت‌های آمریکا تاب‌آوری ندارد
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با وجود حمایت‌های آمریکا تاب‌آوری ندارد، گفت: جریان رسانه‌ای در جریان جنگ غزه جنایت‌های صهیونیست‌ها را آشکار کرد.

حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان به تحولات فلسطین و جنگ غزه اشاره کرد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نشان داد که تاب‌آوری‌اش در جنگ تنها در حد همان جنگ ۳۳ روزه است، گفت: این رژیم در جنگ اخیر غزه نشان داد که با وجود حمایت‌های آمریکا و تسلیحات ارسالی از سوی چندین کشور اروپایی، تاب‌آوری ندارد.

حجت‌الاسلام عاملی با اشاره به اینکه در جنگ اخیر غزه، رژیم صهیونیستی بیش از چند هفته نتوانست در برابر نیرو‌های مقاومت فلسطین بایستد، اظهار کرد: اتفاق دیگری که در این جنگ افتاد و بحرانی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت و همچنین مظلومیت مردم فلسطین را آشکار کرد، جریان آزاد رسانه‌ای بود که از حضور مردم در اقصی‌نقاط جهان تشکیل شد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد: مردم کشور‌های مختلف در اعتراض به این تجاوزگری تظاهرات برپا کردند و یک جریان آزاد رسانه‌ای از سوی آن‌ها به نمایش گذاشته شد.

رئیس دانشکده مطالعات جهان با تاکید بر اینکه بمباران رژیم صهیونیستی خسارت بسیاری را برای غیرنظامیان غزه به همراه داشته است، عنوان کرد: در پی حملات رژیم صهیونیستی، از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه حدود ۱.۵ میلیون نفر آواره و بی‌خانمان شدند.

حجت‌الاسلام عاملی‌، اضافه کرد: بمباران رژیم صهیونیستی بسیاری از زیرساخت‌های غیرنظامی و منازل مسکونی را تخریب کرده و این موضوعی نیست که به‌سادگی بتوان از کنار آن گذشت.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: توقف این جنگ باعث می‌شود بازتاب رسانه‌ای قدرتمندتری از فجایعی که در غزه رخ‌ داده در سراسر جهان بازنمایی شود و منشأ اعتراض‌های گسترده‌تر مردمی علیه رژیم صهیونیستی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *