سرقت و قاچاق اعضای بدن انسان؛ اقدام ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

11:43 - 07 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۷۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرقت و قاچاق اعضای بدن انسان؛ اقدام ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان
رژیم صهیونیستی تاکنون بارها از سوی نهادهای مختلف به سرقت پیکر شهدای فلسطینی و قاچاق اعضای بدن انسان متهم شده است.

خبرگزاری میزان - گروه حقوق بشری «یورو-مد مانیتور» به‌تازگی از نهاد‌های بین‌المللی خواسته که درباره خودداری رژیم صهیونیستی از تحویل دادن پیکر شهدای فلسطینی تحقیق کنند.

این نهاد حقوق بشری گمانه‌زنی‌هایی درباره سرقت اعضای پیکر شهدای فلسطینی و همچنین قاچاق اعضای بدن از سوی این رژیم انجام داده است.

اما این نخستین بار نیست که چنین گمانه زنی‌هایی درباره رژیم صهیونیستی در زمینه قاچاق اعضای بدن انسان صورت می‌گیرد.

سابقه رژیم صهیونیستی در سرقت اعضای بدن انسان

در سال‌های اخیر گزارش‌هایی درباره استفاده غیرقانونی رژیم صهیونیستی از اجساد فلسطینیان منتشر شده است؛ «میرا وایس»، پزشک صهیونیست، در کتاب خود فاش کرده که اعضای بدن شهیدان فلسطینی بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ سرقت شده و در تحقیقات پزشکی در دانشگاه‌های اراضی اشغالی مورد استفاده قرار گرفته و به بدن بیماران صهیونیست پیوند زده شده است.

در سال ۲۰۰۹ مصاحبه‌ای با «یهودا هیس»، رئیس سابق یک موسسه پرشکی قانونی اراضی اشغالی فاش شد.

در این مصاحبه که در سال ۲۰۰۰ از سوی «نانسی شپر-هیوز»، استاد مردم‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی ثبت شد، «هیس» می‌گوید که آسیب‌شناسان در این موسسه، پوست، قرنیه، استخوان‌ها و دریچه‌های قلب را از بدن شهروندان و سربازان صهیونیست، فلسطینی‌ها و مهاجران بدون رضایت خانواده آن‌ها برداشته‎اند.

به گفته او، ما شروع به برداشت قرنیه برای بیمارستان‌های مختلف در اسرائیل کردیم. هر کاری که انجام شد به شدت غیررسمی بود. هیچ اجازه‌ای از خانواده‌ها نگرفتند، برداشت شامل دریچه‌های قلب، پوست و استخوان نیز می‌شود.

این گزارش می‎گوید که گاهی اعضای بدن از فلسطینی‌ها و کارگران خارجی نیز برداشت می‌شود.

سخنگوی وقت وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، می‎گوید: رویه مورد بحث در این گزارش «داستانی قدیمی است که سال‌ها پیش به پایان رسیده است» و در اکثریت قریب به اتفاق موارد، این اقدامات علیه اسرائیلی‌ها از جمله سربازان انجام شده است.

تحقیقات جنجالی تلویزیون رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ شامل اعترافات مقام‎های بلندپایه درباره اینکه پوست اجساد فلسطینیان و کارگران آفریقایی برای معالجه صهیونیست ها، مانند سربازانی که دچار جراحات سوختگی شده‌اند، گرفته شده است.

در این تحقیق، مدیر بانک پوست رژیم صهیونیست نشان داد که ذخیره «پوست انسان» این رژیم به ۱۷ متر مربع رسیده است که این رقم در مقایسه با جمعیت آن بسیار زیاد است.

براساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ از سوی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان انجام شد، تصور می‌شود که رژیم صهیونیستی بزرگترین مرکز تجارت جهانی غیرقانونی اعضای بدن انسان باشد.

علاوه بر این مقاله‌ای که سال‌ها پیش در یک روزنامه سوئدی منتشر شد، حاکی از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی در دهه ۱۹۹۰، جوانان فلسطینی را برای برداشتن اعضای بدن آن‌ها ربوده و به قتل رسانده است.

«دونالد بوستروم»، روزنامه‌نگاری که این مقاله را نوشته، می‌گوید که موضوع سرقت اعضای بدن از سوی رژیم صهیونیستی باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

این مقاله باعث اختلاف بین سوئد و رژیم صهیونیستی در آن زمان شد، در حالی که سفارت سوئد از این گزارش فاصله گرفت، وزارت خارجه این کشور از محکوم کردن آن خودداری کرد و گفت که سوئد مطبوعات آزاد دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *