گفت‌وگو|

نماینده مجلس: اقدامات قوه قضاییه برای تحول روبه جلو است/ دستگاه قضا به‌سمت رفع دغدغه‌های مردم رفته است

12:08 - 07 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۶۸۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس:  اقدامات قوه قضاییه برای تحول روبه جلو است/ دستگاه قضا به‌سمت رفع دغدغه‌های مردم رفته است
عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه اقدامات قوه قضاییه برای تحول و ارائه خدمت به مردم خیلی خوب و روبه جلو است گفت: قوه قضاییه از زمان ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای بر مسند این دستگاه به سمت رفع دغدغه‌های مردم پیش رفته است.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بروزرسانی سند تحول قضایی بیان کرد: مردم در مراجعه به دادگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پلیس انتظار دارند مشکلاتشان حل و فصل شود و هر چقدر که رسیدگی به حل دغدغه‌های مردم به درستی انجام شود سرمایه اجتماعی جامعه افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: قوه قضاییه از زمان ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای بر مسند این دستگاه به سمت رفع دغدغه‌های مردم پیش رفته است و اقدامات خوبی در این قوه مشاهده می‌شود.

وی افزود: سند تحول قوه قضاییه در مجلس و برنامه هفتم توسعه نیز مورد بررسی قرار گرفته است اما تا رسیدن به هدف مطلوب در دستگاه قضا هنوز فاصله وجود دارد. ما در مجلس آمادگی داریم در جلسات مختلف و طی بررسی‌های انجام شده نیازهای دستگاه قضا را برطرف کنیم اما از سوی دیگر انتظار داریم قوه قضاییه شاخص بهبودی ارائه دهد تا بودجه هدفمند باشد.

شاکری با بیان اینکه در شاخص بهبود مشخص می‌شود که به ازای هر نفر چند قاضی وجود دارد یا به ازای هر نفر چه تعداد خدمات قضایی ارائه می‌شود گفت: با مشخص شدن آمار و ارقام خدمات ارائه شده اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می‌یابد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر در مجلس بیان داشت: به طور کلی حرکت قوه قضاییه برای تحول و ارائه خدمت به مردم خیلی خوب و روبه‌ جلو است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *