کوتاهی پلیس در حفاظت کافی از مسلمانان در کشورهای اروپایی

10:05 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۵۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کوتاهی پلیس در حفاظت کافی از مسلمانان در کشورهای اروپایی
روایت‌های مسلمانان در کشورهای اروپایی حاکی از آن است که پلیس در محافظت از آنها کوتاهی می‌کند.

خبرگزاری میزان - جیان عمر، یک قانونگذار مسلمان در برلین پس از تحمل تهدید‌های مملو از نفرت و حمله یک فرد مهاجم به وی، احساس می‌کند که از سوی پلیس محافظت نشده است.

بیش از ۳۰ تن از سران و حامیان جامعه مسلمانان آلمان می‌گویند که ۳ حادثه در دفتر حوزه انتخابیه جیان عمر بخشی از افزایش خصومت با مسلمانان در اروپا است که در برخی مواقع از سوی سیاستمداران تشدید می‌شود.

کوتاهی پلیس در محافظت از مسلمانان

به نظر می‌رسد که این حوادث به دلیل اعتماد کم به پلیس کمتر گزارش می‌شوند.

این قانونگذار آلمانی می‌گوید: من احساس ناامنی می‌کنم و اگر کسی با موقعیت یک مقام منتخب نمی‌تواند محافظت شود، دیگران چه احساسی دارند؟ پلیس در حال تحقیق است، اما به من گفته که نمی‌توانند امنیت بیشتری را در محل کار من ارائه دهند.

وی گفت: تصور کنید که یک سیاستمدار آلمانی سفیدپوست از سوی یک مهاجر یا پناهنده هدف حمله قرار گیرد؛ آنگاه وکنش پلیس چگونه خواهد بود؟

جرایم ناشی از نفرت در اروپا به‌طور چشمگیری افزایش یافته است؛ یک موسسه خیریه که حوادث ضد مسلمانان را در انگلیس ثبت می‌کند، افزایش ۶۰۰ درصدی حوادث اسلام‌هراسی از جمله آزار کلامی و فیزیکی و همچنین خرابکاری در ابتدای ماه نوامبر گذشته را گزارش داد.

در فرانسه و آلمان نیز جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان افزایش شدیدی داشته است.

به گفته افرادی که رویترز با آن‌ها مشورت کرده و برخی از آن‌ها به دلیل ترس از انتقام خواستند نامشان فاش نشود، این ارقام به‌طور کامل میزان حملات و خصومت را علیه افراد مسلمان و مساجد، از جمله کودکانی که در مدرسه هدف قرار می‌گیرند، نشان نمی‌دهد.

گفته می‌شود که گزارش کم موارد نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در میان قربانیان نژادپرستی در این ۳ کشور ذکر شده شایع است.

زارا محمد، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس (MCB) گفت که زبان حکومت، مانند «راهپیمایی‌های نفرت» خواندن اعتراضات حامی فلسطین، مبارزه با نژادپرستی و حقوق مسلمانان یا فلسطینی‌ها را به بازی پوچی تبدیل کرده است.

وزیران واقعا بی‌ملاحظه بوده‎اند، این جنگ‌های فرهنگی و جدا کردن جوامع از یکدیگر بی‌فایده و همچنین بسیار تفرقه‌انگیز و خطرناک است. دولت انگلیس به سوالی در مورد استفاده رسمی از چنین زبانی پاسخ نداد.

احساس آسیب‌پذیری مسلمانان اروپایی با پیروزی انتخاباتی هفته گذشته گیرت ویلدرز، پوپولیست راست افراطی هلندی، که قبلا خواستار ممنوعیت مساجد و قرآن در هلند شده بود، بیشتر شد.

در آمریکا، خشونت‌های مرگبار ضد فلسطینی در هفته‌های اخیر افزایش بیشتری داشته است.

پس از تهدید کتبی آتش‌سوزی علیه مسجدی در شهر نانتر در حومه پاریس در اواخر اکتبر، ۲ نمازگزار گفتند که در این مسجد نمازگزاران مسن از شرکت در نماز صبح در تاریکی می‌ترسند.

رشید عبدونی، رئیس این مسجد، گفت که درخواست حفاظت بیشتر از پلیس برآورده نشد و پلیس محلی گفت که آن‌ها در حال گشت زنی در منطقه هستند، اما منابع کمی برای ارائه محافظت بیشتر دارند.

گزارش نکردن حوادث علیه مسلمانان

تلاش برای آتش زدن، آزار کلامی، خرابکاری و توهین در مساجد از جمله بیش از ۷۰۰ گزارش حوادث اسلام‌هراسی در انگلیس در ماه نمونه‌ای از افزایش حوادث مرتبط با اسلام‌هراسی در کشور‌های اروپایی هستند که بسیاری از آن‌ها گزارش نمی‌شوند.

عبدالله ذکری، معاون رئیس شورای مسلمانان فرانسه، در میان موجی از نامه‌های نفرت انگیز و تصاویر رافیکی نژادپرستانه بر روی مساجد، گفت که شورای مسلمانان فرانسه طی حدود یک ماه ۴۲ نامه حاوی تهدید یا توهین دریافت کرده، اما هیچ یک از آن‌ها را گزارش نکرده است.

اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان هنگامی که قربانی چنین اعمالی می‌شوند شکایت نمی‌کنند، حتی سران مساجد هم نمی‌خواهند این کار را بکنند.

آن‌ها نمی‌خواهند دو ساعت یا بیشتر را در یک اداره پلیس بگذرانند تا شکایت کنند که در نهایت نیز اغلب این شکایت‌ها رد می‌شود.

رئیس یک سازمان غیردولتی می‌گوید که در آلمان نیز، پلیس اغلب جرایم اسلام‌هراسی را به دلیل عدم آگاهی ثبت نمی‌کند، برای مثال حملات به مساجد گاهی اوقات صرفا به‎عنوان آسیب به اموال ثبت می‌شود.

افراد متاثر از نژادپرستی مانند مسلمانان و کسانی که تصور می‌شود مسلمان هستند اغلب از مراجعه به مقامات می‌ترسند، زیرا از قربانی شدن ثانویه بیم دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مسلمانان اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *