رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یونیسف: نوار غزه خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان است

11:41 - 02 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۹۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یونیسف: نوار غزه خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان است
مدیر اجرایی یونیسف به شورای امنیت سازمان ملل گفت که توقف موقت درگیری‌ها برای زنده ماندن کودکان در نوار غزه کافی نیست.

خبرگزاری میزان - مدیر اجرایی آژانس کودکان سازمان ملل نوار غزه را «خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان» خواند و گفت که توافق آتش‌بس موقت برای نجات جان آن‌ها کافی نیست.

«کاترین راسل»، مدیر اجرایی یونیسف به شورای امنیت سازمان ملل گفت که بر اساس گزارش‌ها از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ کودک در غزه کشته شده‌اند که ۴۰ درصد از مجموع کشته‌ها را تشکیل می‌دهند.

«راسل» که به تازگی از سفر خود به جنوب غزه بازگشته بود، گفت: این وضعیت بی‌سابقه است؛ من از چیز‌هایی که دیدم و شنیدم وحشت‌زده شدم.

راسل از توافق برای آزادی بازداشت شده‌ها و توقف جنگ و بمباران شدید غزه استقبال کرد، اما گفت که توقف موقت درگیری‌ها کافی نبوده و خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه برای توقف فوری این «قتل‌عام» شد.

او گفت: برای زنده ماندن کودکان، برای زنده ماندن کارکنان بشردوستانه توقف‌های موقت درگیری کافی نیست. 

راسل گفت که گمان می‌رود هزار و ۲۰۰ کودک دیگر زیر آوار ساختمان‌های بمباران شده باقی مانده باشند.

مدیر اجرایی آژانس کودکان سازمان ملل اضافه کرد: علاوه بر بمب‌ها، موشک‌ها و تیراندازی، کودکان غزه در معرض خطر شدید شرایط زندگی فاجعه‌بار هستند. یک میلیون کودک، یا به عبارتی همه کودکان داخل غزه، اکنون در ناامنی غذایی هستند و به زودی با بحرانی فاجعه‌بار تغذیه مواجه خواهند شد.

یونیسف تخمین می‌زند که سوءتغذیه حاد در کودکان در غزه می‌تواند در ماه‌های آینده نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یابد.

«ناتالیا کانم»، رئیس صندوق جمعیت سازمان ملل هم در سخنانی در شورای امنیت، توجه را به وضعیت فاجعه‌بار زنان باردار غزه جلب کرد و گفت که انتظار می‌رود حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نوزاد در ماه آینده در شرایط وحشتناکی به دنیا بیایند. 

کانم گفت: لحظه‌ای که یک زندگی جدید آغاز می‌شود، لحظه‌ای که باید شادی وجود باشد، تحت‌الشعاع مرگ و ویرانی، وحشت و ترس قرار می‌گیرد.

«سیما باهوس»، کارشناس سازمان ملل گفت که دختران و زنان در غزه با خطرات ناشناخته‌ای روبرو هستند.

به گفته وی، ۶۷ درصد از کشته‌شدگان غزه تاکنون زنان و کودکان بوده‌اند. او گفت: این یعنی هر ساعت ۲ مادر و هر ۲ ساعت هفت زن کشته می‌شوند. 

باهوس گفت: ما در ۱۵ سال گذشته شاهد شش دور خشونت در غزه بوده‌ایم، اما خشونت و ویرانی که مردم غزه تحت نظارت ما مجبور به تحمل آن هستند به شدتی رسیده است که پیش‌تر هرگز ندیده‌ایم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *