تلاش جمهوری‌خواهان برای استیضاح بایدن

10:58 - 30 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۵۵۹
تلاش جمهوری‌خواهان برای استیضاح بایدن
رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای تشدید تحقیقات استیضاح جو بایدن در آینده نزدیک خبر داد.

خبرگزاری میزان - قانونگذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که در تعطیلات به سر می‌برند، از قصد خود برای تشدید تحقیقات استیضاح «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند.

«کوین مک‌کارتی»، رئیس سابق مجلس نمایندگان در مصاحبه با «فاکس نیوز»، گفت: اکنون این موضوع (استیضاح بایدن) حتی نزدیک‌تر شده است، زیرا ما دستور‌های دادگاه را برای دریافت تراکنش‌های بانکی دریافت کرده‌ایم. 

این دستور‌های دادگاهی اوایل این ماه در ارتباط با «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور آمریکا، «جیمز بایدن»، برادر «جو بایدن» و یکی از نزدیکانش به نام «راب واکر» صادر شد.

انتظار می‌رود این افراد درباره معاملات تجاری مختلف هدف تحقیقات قرار بگیرند؛ معاملاتی که جمهوری‌خواهان، می‌گویند در ازای دسترسی به «جو بایدن»، در زمان معاونت ریاست‌جمهوری او، بوده است. آن‌ها همچنین عنوان می‌کنند که برخی تراکنش‌های مالی این افراد مشکوک است.

همچنین در موضوع «هانتر بایدن»، «جیمز کامر»، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: همه ما تعجب کرده‌ایم که چگونه «هانتر بایدن» می‌تواند این سبک زندگی مجلل را داشته باشد؛ ما تعجب کردیم که چگونه او هزینه‌های حمایت از فرزندش را پرداخت می‌کند و دارای سبک زندگی افراد ثروتمند و مشهور است. 

به گفته وی، ما اکنون اطلاعاتی در این رابطه داشته و به پاسخ برخی سوالات رسیده‌ایم.

براساس برخی گزارش‌ها، کاخ سفید اکنون خواستار لغو دستور‌های دادگاه شده است.

«ریچارد ساوبر»، بازپرس ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به «کامر» و «جیم جردن»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، نوشت: به نظر می‌رسد آن‌ها آنقدر مصمم به استیضاح رئیس‌جمهور هستند که حقایق را نادرست بیان کرده‌اند؛ شواهد گسترده‌ای را که ادعا‌ها را رد می‌کند، نادیده گرفته و دلیل تحقیق را تغییر داده‌اند.

دموکرات‌ها ماه‌ها اصرار داشته‌اند که این تلاش‌ها صرفا پیروی از دستورات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکاست.

«ترامپ» پیش‌تر در رسانه‌های اجتماعی با نوشتن «استیضاح مرد بدجنس»، گفته بود: آن‌ها همین کار را با ما کردند.

«جیمی راسکین»، یکی از قانون‌گذاران دموکرات در جلسه استماع ۲۸ سپتامبر گفت: این تحقیقات استیضاح نتیجه فشار «ترامپ» است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *