رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۷ سال حبس در انتظار پسر رئیس جمهور آمریکا

14:42 - 17 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۲۸۵
۱۷ سال حبس در انتظار پسر رئیس جمهور آمریکا
پسر رئیس جمهور آمریکا در صورت محکومیت در پرونده اتهامات مالی با ۱۷ سال زندان مواجه خواهد شد.

خبرگزاری میزان – هانتر، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در ارتباط با تحقیقات طولانی‌مدت وزارت دادگستری این کشور در مورد پرونده مالیاتی متهم شده است.

این دومین پرونده بزرگ جنایی است که دیوید وایس، بازپرس ویژه علیه وی مطرح کرده است.

این اتهامات شامل ۹ مورد است، از جمله عدم ارائه و پرداخت مالیات، فرار از ارزیابی و اظهارنامه مالیاتی جعلی؛ شبکه سی‎‌ان‌ان اولین بار گزارش داد که یک پرونده جنایی جدید علیه هانتر بایدن تشکیل شده است.

به گفته تیم بازپرس ویژه، هانتر بایدن در یک طرح ۴ ساله برای پرداخت نکردن دستکم ۱.۴ میلیون دلار، مالیاتی که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بدهکار بود، شرکت کرد.

 اگرچه هانتر بایدن در نهایت از سال ۲۰۱۸ مالیات خود را پرداخت کرد، اما دادستان‌ها اتهاماتی ر ا علیه وی مطرح کرده‌اند.

دادستان‌ها همچنین در کیفرخواست ۵۶ صفحه‌ای گزارش دادند که او با برداشت میلیون‌ها دلار خارج از فرآیند پرداخت حقوق و کسر مالیات، فرایند حقوق و دستمزد و کسر مالیات شرکت خود را بر هم زده است.

براساس این کیفرخواست، پسر رئیس‌جمهور آمریکا «میلیون‌ها دلار را صرف یک سبک زندگی تجمل‌گرایانه به جای پرداخت صورت‌حساب‌های مالیاتی خود کرده است.

این کیفرخواست همچنین به خاطرات هانتر بایدن در سال ۲۰۲۱ به نام «چیز‌های زیبا» اشاره کرد که در آن او برخی از مبارزات شخصی خود را با اعتیاد و مصرف مواد مخدر توضیح داد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود ضمن اعلام این اتهامات گفت که هانتر بایدن در صورت محکوم شدن در این اتهامات، حداکثر با ۱۷ سال زندان مواجه خواهد شد.

پیشتر قانونگذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از قصد خود برای تشدید تحقیقات استیضاح جو بایدن خبر دادند؛ کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان در مصاحبه با فاکس نیوز، گفت: اکنون این موضوع (استیضاح بایدن) حتی نزدیک‌تر شده است، زیرا ما دستور‌های دادگاه را برای دریافت تراکنش‌های بانکی دریافت کرده‌ایم.  

این دستور‌های دادگاهی اوایل این ماه در ارتباط با هانتر بایدن، جیمز بایدن، برادر جو بایدن و یکی از نزدیکانش به نام «راب واکر» صادر شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *