رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه|

ممنوعیت ورود کالاهای صهیونیستی به ایران/جزئیات دیدار وزیران خارجه ایران و فرانسه/واکنش به اتهام‌زنی درباره توقیف کشتی اسرائیلی/همکاری‌های ایران و آژانس ادامه دارد

10:52 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۳۴۴
ممنوعیت ورود کالاهای صهیونیستی به ایران/جزئیات دیدار وزیران خارجه ایران و فرانسه/واکنش به اتهام‌زنی درباره توقیف کشتی اسرائیلی/همکاری‌های ایران و آژانس ادامه دارد
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی امور خارجه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شد.

 

تاریخ پیچیده فلسطین از هفتم اکتبر شروع نشده است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۲:۰۵

کنعانی درباره دلایل اجرای عملیات طوفان الاقصی، گفت: آن‌هایی که به عملیات ۷ اکتبر نگاه و تحلیل می‌کنند، باید بدانند که تاریخ پیچیده فلسطین از این تاریخ شروع نشده است و به تاریخ یک رژیم نامشروع برمی‌گردد و به ۷۵ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی بر می‌گردد.

هیئت رئیسه مجلس استیضاح وزیر امور خارجه را تایید نکرد
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۵۸

کنعانی درباره گمانه‌زنی‌ها در مورد استیضاح وزیر امور خارجه، گفت: هیئت رئیسه مجلس این استیضاح را تایید نکرده و تعامل وزارت خارجه با مجلس به خوبی انجام می‌شود؛ مجلس وظایف ذاتی خود را انجام می دهد و اهتمام مشترک بین وزارت امور خارجه و مجلس وجود دارد.

وی در ادامه گفت: گفت‌وگوهای خوبی میان وزیر امور خارجه و کمیسیون سیاست خارجی مجلس انجام شد و همکاری‌ها مکمل و هم‌افزا است.

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و فرانسه را موفق می‌دانیم
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۵۶

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به خبرنگار میزان درباره نتایج دیدار وزیران امور خارجه ایران و فرانسه در ژنو و اینکه آیا پیامی میان ایران و غرب تبادل شده یا خیر، است، گفت: گفت‌گو درباره تحولات فلسطین و برخی موضوع‌های دوجانبه بود؛ این موضوع‌ها در همان چارچوب مورد تبادل نظر قرار گرفت؛ طبیعتا دیدگاه‌های دو کشور در برخی زمینه‌ها متفاوت است؛ ما این گفت‌وگو را موفق می‌دانیم.

رژیم صهیونیستی در هر جنگی که وارد شده شکست خورده و سرافکنده خارج شده است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۴۲

کنعانی درباره جنایت‌کاری رژیم صهیونیستی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نشان داده که می‌تواند حمام خون راه انداخته و ۱۵ هزار فرد بی‌گناه را قتل‌عام کند؛ نشان داده می‌تواند بیمارستان‌ها را با بمب هدف قرار بدهد و نشان داد می‌تواند مدارس و پناهگاه‌های آوارگان را موشک‌باران کند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در هر جنگی که وارد شده شکست خورده و سرافکنده خارج شده است؛ بخشی از جنایت‌های رژیم صهیونیست در غزه، نتیجه خواست بنیامین نتانیاهو است که اطمینان دارد با پایان جنگ سقوط می‌کند.

آمریکا با استفاده از حق وتو مانع تصویب قطعنامه‌ای شده که شامل آتش‌بس پایدار در غزه است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۳۹

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نقش چین در حمایت از فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل، اظهار کرد: چین به‌عنوان عضو دائم شورای امنیت درباره تحولات جاری در غزه می‌تواند نقش ایفا کند؛ ملت فلسطین از همه کشورهیب موثر از جمله چین انتظار دارند در حمایت از ملت فلسطین و علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برقراری آتش‌بس در غزه یک ضرورت فوری است؛ این وظیفه شورای امنیت است؛ آمریکا با استفاده از حق وتو مانع تصویب قطعنامه‌ای شده که شامل آتش‌بس پایدار در غزه است.

 

همکاری ایران و کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان در چارچوب مصالح دو کشور است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۳۷

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارنظر مقام آمریکایی درباره مشارکت ایران برای ایجاد کریدور در قفقاز، اظهار کرد: همکاری ایران و کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان در چارچوب مصالح دو کشور است و آمریکایی‌ها حق دخالت در مناسبات دوستانه میان ایران و کشورهای همسایه خود را ندارند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها از مداخله در امور داخلی منطقه دست بردارند و از تجارب گذشته درس بگیرند؛ آمریکایی‌ها بزرگ‌تر از دهان خود صحبت می‌کنند.

گروه‌های مقاومت در منطقه، رژیم صهیونیستی را تهدیدی علیه سراسر منطقه می‌دانند
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۳۵

کنعانی با تاکید بر اینکه گروه‌های مقاومت در منطقه، رژیم صهیونیستی را تهدیدی علیه سراسر منطقه می‌دانند، تاکید کرد: بارها اعلام شده گروه‌های مقاومت در منطقه نسبت به استمرار جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه دست‌بسته نمی‌ماند.

وی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است و طبیعی است که در صورت ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها شاهد گشایش جبهه‌های جدید باشیم.

در پی عدم همکاری رژیم صهیونیستی با دولت مصر بسیاری از کمک‌های ارسال شده امکان عبور از طریق رفح را پیدا نکرد
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۳۱

کنعانی درباره کمک‌های ارسالی ایران به غزه، گفت: ما کمک‌های انسان‌دوستانه خود به غزه را به دولت مصر ارسال کردیم؛ در نتیجه عدم همکاری رژیم صهیونیستی با دولت مصر بسیاری از کمک‌های ارسال شده امکان عبور از طریق رفح را پیدا نکرد.

به گفته وی، این موضوع با مقام‌های مصری پیگیری شد؛ براساس آمار اعلام‌شده حجم کمک‌های عبور کرده از رفح برای غزه، بسیار ناچیز بوده است.

موضوع تحریم رژیم صهیونیستی خواسته ملت فلسطین است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۲۷

کنعانی درباره اقدام‌های ایران برای توقف جنگ علیه غزه، اظهار کرد: ایران در چارچوب رویکرد اصولی خود در حمایت از ملت فلسطین و در چارچوب بخشی از اقدام‌های دیپلماتیک خود برای توقف جنایت جنگی علیه فلسطین با کشورهای اسلامی مشورت‌های مستمری را در سطوح مختلف انجام داده است و موضوع تحریم رژیم صهیونیستی خواسته ملت فلسطین است.

به گفته وی، کشورهای اسلامی ظرفیت‌های ملی دارند که می‌توانند از آن‌ها علیه رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

در چارچوب سفر ریابکوف به ایران رایزنی‌ها در موضوع‌های مختلف انجام شد
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۲۳

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر سرگئی ریابکوف به ایران، گفت: با توجه به عضویت ایران در گروه بریکس، آغاز ریاست دوره‌ای فدراسیون روسیه بر بریکس و اینکه ریابکوف نماینده ویژه دولت روسیه است، سفر وی به تهران انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در چارچوب رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای دوره‌ای در سطوح مختلف از جمله در چارچوب همکاری‌های گروه بریکس و همچنین در موضوع تحریم‌ها گفت‌وگوهایی انجام شد؛ طیف‌های مختلفی در چارچوب این نشست مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

دولت آمریکا به‌جای درخواست از دیگران به مسئولیت بین‌المللی خود درباره صلح توجه کند
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۲۱

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از همتای چینی در مورد ایران، اظهار کرد: بهتر است که دولت آمریکا به‌جای درخواست از دیگران به مسئولیت بین‌المللی خود درباره صلح توجه کند و از ایستادن کامل و تمام عیار در کنار رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت علیه فلسطین خودداری کند.

کنگره آمریکا بیشتر از اینکه نماینده ملت آمریکا باشد، حافظ منافع رژیم صهیونیستی است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۹

کنعانی درباره ادعای یک نماینده کنگره آمریکا در مورد مسدود شدن پول ایران، اظهار کرد: کنگره آمریکا و بسیاری از نمایندگان این نهاد نشان دادند که بیشتر از اینکه نماینده ملت آمریکا باشند، حافظ منافع رژیم صهیونیستی هستند و همچنان در این مسیر گام برمی‌دارند؛ برای این‌گونه اظهارات ارزشی قایل نیستیم.

فعالیت‌های هسته‌ای ایران مبتنی بر همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۵

کنعانی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اظهار کرد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران مبتنی بر همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحت نظارت این آژانس است؛ فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است؛ همکاری‌های تخصصی ایران و آژانس ادامه دارد و همکاری‌ها مستمر است.

وی در ادامه با اشاره به ادعای یک وزیر رژیم صهیونیستی درباره بمباران اتمی غزه، گفت: تهدید یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از بمب اتمی جای تردیدی نگذاشته که این رژیم دارای سلاح هسته‌ای است و محدودیتی برای خود در استفاده از سلاح‌های ممنوعه قایل نیست؛ ما امیدواریم مجامع بین‌المللی به این موضوع توجه کنند و آژانس هم مسئولیت‌های ذاتی خود را درباره تسلیحات و تجهیزات ممنوعه و دور از کنترل و نظارت رژیم صهیونیستی انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره نظارت‌های سازمان انرژی اتمی، تصریح کرد: نظارت‌های آژانس هر وقتی که نیاز بوده به‌صورت عمومی منتشر شده و وقفه‌ای در گفت‌گوهای دو طرف ایجاد نشده است.

دیوان بین‌المللی کیفری در مقابل یک آزمون جدی قرار دارد
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۱

کنعانی درباره پیگیری قضایی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، اظهار کرد: تعدادی از کشورها علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی‌کیفری اقامه دعوا کردند؛ ایران از این ایده استقبال می‌کند.

وی در ادامه گفت: از دیوان بین‌المللی کیفری انتظار می‌رود که به وظیفه خود عمل کند؛ سوابق گذشته دیوان تاکنون نشان‌دهنده یک عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش نبوده است؛ اکنون دیوان با توجه به درخواست‌ها در مقابل یک آزمون جدی قرار دارد که میزان توانایی خود را در انجام ماموریت ذاتی‌اش اثبات کند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران در چارچوب پیشنهاد خود به سازمان همکاری اسلامی، کمیته‌ای را برای تدوین اسناد مربوط به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تعیین کرد؛ ما امیدواریم دیوان لاهه در چارچوب ماموریت خود اثبات کند که بی‌طرفانه و عادلانه عمل کرده و نسبت به جنایت‌کاران جنگی عادلانه برخورد می‌کند.

دولت آمریکا به‌جای اتهام‌زنی بررسی دقیق‌تری کند که چرا مورد نفرت کشورها است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۰۸

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعاهای دولت آمریکا به ایران درمورد گروه‌های مقاومت منطقه، اظهار کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر ایران نیستند، بلکه نماینده دولت‌ها و ملت‌های خود هستند؛ دولت آمریکا به‌جای اتهام‌زنی بررسی دقیق‌تری کند که چرا مورد نفرت کشورها است.

وی در ادامه گفت: ایران در منطقه نیروهای تحت امر یا نیروهای وکالتی ندارد و گروه‌های مقاومتی، نماینده کشورها و ملت‌های خود هستند و آنچه احساس نیاز می‌کنند، انجام می‌دهند.

ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه‌جانبه دولتمردان آمریکا است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۰۰

کنعانی درباره اتهام‌زنی‌ رژیم صهیونیستی به ایران در موضوع توقیف کشتی صهیونیستی از سوی ارتش یمن، گفت: این اتهام‌زنی‌ها باطل است؛ گروه‌های مقاومت در منطقه نمایندگان کشورها و ملت‌های خود هستند و براساس منافع خود تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: این اتهام‌زنی‌ها توجیهی برای شکست فاحش و غیرقابل ترمیمی است که رژیم صهیونیستی متحمل شده است؛ این‌گونه اتهام‌زنی‌ها فایده‌ای برای رژیم صهیونیستی شکست‌خورده ندارند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه‌جانبه دولتمردان آمریکا است.

کنعانی تصریح کرد: پشتوانه همه‌جانبه و نامحدود دولت‌های آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی با واکنش‌های جدی در منطقه مواجه شده است؛ اینها از جمله اقدام‌هایی هستند که وضعیت انسانی را در غزه اسفناک کرده‌اند؛ اینها منجر به واکنش گروه‌های مقاومت شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اقدام‌های گروه‌های مقاومت در منطقه، اظهار کرد: گروه‌های مقاومت راسا بارها به رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا هشدار داده‌اند؛ موج گسترده جهانی مخالفت با تدوام جنگ علیه غزه و حمایت بی‌قیدوشرط دولت آمریکا نشان‌دهنده این است که ملت‌های دنیا از آنچه در غزه می‌گذرد، ناراضی هستند.

وی همچنین گفت: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید درک کنند، با توقف جنگ و رفع محاصره و اجازه دادن برای کمک‌های انسانی و پایان دادن به کوچاندن ملت غزه که واکنش گروه‌های مقاومت و ملت‌ها هم پایان می‌یابد؛ در صورت ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گروه‌های مقاومت دست بسته نخواهند ماند.

ورود کالاهای صهیونیستی به ایران ممنوع است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۰:۵۸

کنعانی تاکید کرد: ورود کالاهای تولید شده از سوی شرکت‌های صهیونیستی و وابسته به شرکت‌های صهیونیستی، به ایران ممنوع است؛ در چارچوب این احتمال که برخی از کشورها با روش‌های تجاری و غیراصولی کالاهایی را به‌صورت گمنام و بی‌نام ارائه کنند، دستگاه دیپلماسی و دیگر نهادها براساس قانون موظف به بررسی این‌گونه کالاها و شرکت‌ها هستند؛ براساس این شرح وظایف دستگاه دیپلماسی بررسی‌های خود را انجام داده و در ماه‌های اخیر هم انجام می‌دهد؛ فهرست این‌گونه کالاها و شرکت‌ها به دستگاه‌های ذیربط اجرایی از جمله وزارت صمت ارائه شده است.

ادای احترام کنعانی به شهدای کودک غزه
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۰:۵۳

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری هفتگی، اعلام کرد: به ۵ هزار کودک شهید فلسطینی از جمله نوزادان نارس در بیمارستان الشفا غزه ادای احترام می‌کنم؛ آب، برق و سوخت بیمارستان قطع شد و در نتیجه قطع اکسیژن و نرسیدن امکانات درمانی این کودکان و نوزادان شهید شدند؛ همچنین برای چند هزار مجروح فلسطینی که جمع زیادی از آن‌ها از کودکان فلسطینی هستند، آرزوی شفای عاجل می‌کنم و با کودکانی که پدر و مادر خود را از زمان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از دست دادند، ابراز همدردی می‌کنم.

 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *