رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان همدان: نقاط حادثه‌خیز محور‌های مواصلاتی استان هرچه سریعتر اصلاح شود

11:47 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان: نقاط حادثه‌خیز محور‌های مواصلاتی استان هرچه سریعتر اصلاح شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان بر لزوم شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور‌های مواصلاتی استان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ حسن خانجانی موقر در کارگروه حقوق عامه با محوریت ارتقای ایمنی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی استان همدان، گفت: مطابق با آمارهای مراجع رسمی تصادفات درون‌شهری فوتی و جرحی در سطح استان افزایش یافته و اقدامات بازدارنده و پیگشیرانه مناسبی در این رابطه تاکنون انجام نشده است.

وی بر ضرورت شناسایی نقاط پرحادثه و شرایط ناایمن و پر مخاطره در محورهای مواصلاتی برون‌شهری و درون‌شهری تأکید و اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و حفاظت از جان، مال و سلامت شهروندان نقاط حادثه‌خیز پس از شناسایی، اولویت‌بندی و برای ارتقای ایمن‌سازی این محورها همراه با ارائه پشنهادات و راهکارهای مناسب در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مطرح خواهد شد.

دادستان همدان با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از فوتی‌های ناشی از تصادفات مربوط به عابرین پیاده است، افزود: بخشی از این تصادفات مربوط به نبود معابر مناسب از نظر زیرساختی و ترافیکی و تعدادی هم به دلیل عدم روشنایی کافی در جاده‌ها و خیابان‌های استان است.

خانجانی موقر ادامه داد: همچنین لازم است پلیس راهور با قاطعیت بیشتر با افرادی که با اجرای حرکات نمایشی مخل نظم، آرامش و آسایش مردم شده‌اند برخورد کند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: از آموزش همگانی با هدف بالابردن سطح اطلاعات عامه مردم در نحوه رانندگی صحیح به عنوان برنامه‌ای بنیادین برای فرهنگ‌سازی در مسیر کاهش تصادفات هم نباید غافل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *