حریم رودخانه عباس‌آباد همدان تا پایان هفته آزادسازی می‌شود

10:08 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۱۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حریم رودخانه عباس‌آباد همدان تا پایان هفته آزادسازی می‌شود
مسئولان قضایی استان همدان برای بررسی مجدد وضعیت بستر و حریم رودخانه عباس‌آباد امروز از این رودخانه بازدید کردند.

خبرگزاری میزان_محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه رودخانه‌ها جزو انفال هستند و باید همه مردم از آن بتوانند استفاده کنند، گفت: به منظور احیای حقوق عامه و با توجه به بررسی‌های انجام گرفته تا پایان هفته جاری بخشی از بستر این رودخانه آزادسازی خواهد شد.

حسن خانجانی موقر دادستان همدان نیز در جریان این بازدید عنوان کرد: برابر با اصل ۴۵ قانون اساسی بستر و حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها، مسیرها، قنات‌ها، آبراهه‌ها و موارد مشابه جزو انفال و از اموال عمومی بوده و تصرف این مکان‌ها غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه آزادسازی بستر رودخانه‌های استان با جدیت در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد تصریح کرد: در ۲ سال اخیر با ورود این دادستانی، خوشبختانه بستر رودخانه آبشینه رفع تصرف شد و مدتی بعد آزادسازی بستر رودخانه چشمه قصابان انجام گرفت.

دادستان همدان افزود: درباره رودخانه عباس‌آباد نیز در یک سال اخیر پیگیری‌هایی انجام شد و با توجه به شرایط موجود، ابتدا باید طرح مطالعاتی و تعیین حدود برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه در دستور کار قرار می‌گرفت که در حال حاضر این امر انجام شده و اکنون هم شرایط لازم برای آزادسازی لااقل بخشی از بستر رودخانه فراهم شده که تاپایان هفته جاری اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *