باند جعل اسناد رسمی جهت دریافت وام ازدواج در مازندران منهدم شد

14:31 - 23 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۴۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
باند جعل اسناد رسمی جهت دریافت وام ازدواج در مازندران منهدم شد
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، باند جعل اسناد رسمی برای دریافت وام ازدواج، در ساری منهدم و یکی از متهمین پرونده در راستای قرار تامین کیفری صادره، روانه زندان شد.  

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری با اشاره به انهدام یک باند جعل اسناد رسمی که جهت دریافت وام ازدواج فعالیت می‌کرد، گفت: شخصی با مراجعه به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق در ساری و ارائه تعداد ۱۷۴ فقره شناسنامه درخواست اجرای ثبت واقعه ازدواج را داشته است.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به دفتر ازدواج موصوف، مراجعه و با بررسی مستندات موجود و استعلام از اداره کل ثبت احوال استان، مطلع شدند که طلاق هیچ یک از زوجین در سامانه مربوط ثبت نشده و حتی آرای طلاق مندرج در طلاق، نامه و آثار مهر‌های مندرج در ذیل آن، ساختگی و فاقد هرگونه اعتبار قانونی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: اظهارات شخص مذکور و چند نفر از مرتبطان، حکایت از آن دارد که کلیه شناسنامه‌ها توسط شخص دیگری جمع‌آوری و جهت ثبت مجدد واقعه ازدواج و اخذ وام به مرکز استان ارسال شد و این درحالی است که هیچ یک از زوجین در محل حضور نداشته و از طریق اعطای وکالت به اشخاص دیگر، پیگیر انجام امر غیرقانونی بودند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: ضمن تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، متهم اصلی بابت ارتکاب جعل اسناد رسمی و استفاده از اسناد مجعول تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و به لحاظ عجز از تودیع وثیقه، به بازداشتگاه قانونی اعزام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید با برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با همه مصادیق فساد و مقابله قانونی با مراکز فسادزا، خاطرنشان کرد: مرحله تحقیقات مقدماتی پرونده بجهت تکمیل ادله اثباتی و شناسایی سایر متهمان، در حال انجام است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *