۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان آمل با حکم دستگاه قضایی آزادسازی شد

9:08 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان آمل با حکم دستگاه قضایی آزادسازی شد
رئیس کل دادگستری استان مازندران از خلع‌ید ۱۵ هکتار از اراضی ملی در ارتفاعات ییلاقی بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری گفت: ۱۵ هکتار از اراضی‌ملی در منطقه ییلاقی روستا‌های خشواش و کپین با پیگیری منابع‌طبیعی و ورود دستگاه قضا به این موضوع با اجرای حکم قضایی طی تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسط مأمورین اداره منابع طبیعی و نیروی انتظامی بازپس‌گیری و آزادسازی شد.

وی افزود: متصرفان زمین‌های ملی، غیر قانونی و بدون مجوز به تصرف عدوانی اراضی در چند نقطه از این دو روستا اقدام کرده بودند که با شناسایی این زمین‌ها توسط مأمورین منابع طبیعی و ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل اراضی ملی از دست متصرفان خلع ید و به عرصه ملی بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی‌ملی و منابع‌طبیعی استان و انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تصرف اراضی‌ملی و منابع‌طبیعی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف باید با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند از اراضی‌ملی، منابع‌طبیعی و بیت‌المال به بهترین شکل ممکن پاسداری و حفاظت کنند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *