شبح‌ مرگ در زندان‌های آمریکا؛ میلیون‌ها نفر در طول سال بازداشت می‌شوند

7:45 - 07 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۳۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شبح‌ مرگ در زندان‌های آمریکا؛ میلیون‌ها نفر در طول سال بازداشت می‌شوند
یک تحقیق جدید در آمریکا ارتباط مستقیم میان جمعیت بیش‌ از حد زندان‌های این کشور و به‌ویژه سیاه‌پوستان را با میزان مرگ‌ومیر در زندان نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان - خانواده «ساموئل لارنس»، یکی از ۱۰ نفری که در سال ۲۰۲۳ در زندان فولتون ایالت جورجیا جان خود را از دست دادند، برای پاسخگویی و برقراری عدالت مبارزه می‌کنند.

«فرانک ریچاردسون»، پدر «لارنس» در اکتبر ۲۰۲۳ به یک شبکه تلویزیونی محلی، گفت: من باید هر روز از زندگی‌‎ام به او فکر کنم و نمی‌دانم این درد چه زمانی تمام می‌شود. 

«لارنس» ۳۴ ساله اندکی قبل از مرگش، شکایتی در مورد شرایط زندان ارائه کرده بود و تاکید کرد که به طرز وحشیانه‌ای هدف ضرب و شتم قرار گرفته و در سلول انفرادی به سر می‌برد و غذا و آب کافی ندارد.

اما «پاتریک لابات»، رئیس پلیس شهر فولتون، «شیوع خشونت» در زندان را به دلیل «ازدحام بیش از حد خطرناک و طولانی‌مدت و ساختمان فرسوده» عنوان کرد.

تحقیقات جدید درباره افزایش مرگ در زندان‌های آمریکا

«کانورسیشن»، در گزارشی می‌گوید: تحقیقات اخیر در مورد افزایش نرخ مرگ‌ومیر زندانیان در سراسر آمریکا این ادعای رئیس پلیس فولتون را زیر سوال می‌برد.

در این تحقیق روابط بین شرایط زندان و مرگ‌ومیر در زندان، عواملی مانند درصد ظرفیت اشغال شده زندان، نرخ پذیرش و خروج و جمعیت‌شناسی در زندان‌های آمریکا بررسی و تجزیه و تحلیل شده است.

در میان متغیر‌هایی که به نظر می‌رسد بیشترین ارتباط را با مرگ در زندان‌های آمریکا دارند، نرخ ورود و خروج زندانیان -تعداد افراد پذیرش شده و ترخیص شده از یک مرکز نسبت به جمعیت متوسط آن- و همچنین درصد سیاه‌پوستان در جمعیت زندان است.

مرگ در زندان‌های آمریکا

گاهی اوقات از بازداشتگاه به عنوان «در ورودی» سیستم عدالت کیفری آمریکا یاد می‌شود؛ برخلاف زندان‌ها که از سوی دولت‌های فدرال و ایالتی اداره می‌شوند و محکومانی را که محکومیت‌های طولانی می‌گذرانند، نگهداری می‌کنند، بازداشتگاه‌ها به صورت محلی اداره می‌شوند و بیشتر جمعیت آن‌ها در حالی که محکومیت ندارند، پیش از محاکمه بازداشت می‌شوند.

داده‌های مربوط به تعداد افرادی که در حبس جان خود را از دست می‌دهند، به‌طور مشهود غیرقابل دسترس و اغلب غیرقابل اعتماد است؛ با این حال، گزارش‌های موجود در مورد مرگ در زندان از سوی اداره آمار دادگستری آمریکا چشم‌اندازی تقریبی را در این زمینه ارائه می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹، نرخ کلی مرگ در زندان‌های آمریکا کمتر از میانگین ملی تعدیل شده ۳۳۹ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود، اما تا آن سال این رقم به شدت افزایش یافته بود؛ بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹، مرگ در زندان‌های آمریکا ۱۱ درصد افزایش یافت و از ۱۵۱ به ۱۶۷ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید.

برای انجام آن چیزی که «هومر ونترز»، متخصص جمعیت‌شناسی، از آن به عنوان «مقایسه سرانه» از شرایط و مرگ در زندان‌های متعدد طی دوره‌ای از افزایش مرگ‌ومیر یاد کرد، به ترکیبی از مجموعه داده‌ها تکیه شده است.

در تحقیق اخیر میزان مرگ و شرایط در حدود ۴۵۰ زندان آمریکا ارزیابی شده است.

برخی از قوی‌ترین یافته‌ها در مورد مرگ در زندان به دو عامل مربوط می‌شود: نرخ پذیرش‌ها و آزادی‌ها به نسبت جمعیت زندان و همچنین جمعیت سیاه‌پوست زندان.

نرخ نسبتا بالای گردش جمعیت با نرخ مرگ بالاتر به طور کلی و همچنین به دلیل خودکشی، مواد مخدر و الکل و قتل مرتبط است.

ارتباط مستقیم جمعیت سیاه‌پوست زندان با نرخ مرگ‌ومیر

علاوه بر آشکار ساختن رابطه بین آمار ورود و خروج زندانیان و مرگ، تحقیقات نشان داد که حضور نسبت بیشتری از افراد سیاه‌پوست در جمعیت‌ زندان‌های نسبتاً بزرگ با مرگ بیشتر مرتبط است.

تفاوت‌های نژادی در مرگ‌های مرتبط با بیماری در زندان‌ها می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله تفاوت‌های بهداشتی در سراسر جمعیت در آمریکا باشد.

اتکا به زندان و سیستم بازداشت در آمریکا

یافته‌ها در مورد تغییر شغل و تفاوت‌های نژادی باید در کنار زمینه وسیع‌تر حبس در زندان در آمریکا در نظر گرفته شود.

حدود ۴.۹ میلیون نفر در آمریکا طی یک سال دستگیر و زندانی می‌شوند که برخی از آن‌ها چندین بار بازداشت می‌شوند؛ به طور کلی، حدود ۱۰.۳ میلیون مورد پذیرش در بیش از ۳ هزار زندان آمریکا در سال ۲۰۱۹ وجود داشته است.

تحقیقات نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان بیش از ۳ برابر سفیدپوستان در آمریکا بازداشت و زندانی می‌شوند.

مشخص شده که افراد در زندان‌ها «به‌طور قابل توجهی فقیرتر» از افراد خارج از زندان هستند و بیش از ۳۰ درصد از کسانی که در بازداشت هستند به دلیل ناتوانی در تهیه وثیقه در زندان به سر می‌برند.

چالش‌های بهداشتی و وثیقه در زندان‌های آمریکا

افراد در زندان‌های آمریکا به‌طور نامتناسبی با چالش‌های بهداشتی مواجه هستند؛ آن‌ها گزارش می‌دهند که مشکلات سلامتی مزمن، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های روانی و مشکلات مصرف مواد مخدر داشته‌اند.

جمعیت بیش از حد افراد زندانی در آمریکا و ترکیب آن با مشکلات دیگر، به کاهش برنامه‌های رفاه اجتماعی، نژادپرستی ساختاری، روند‌های سیاسی محلی و ملی و شیوه‌ عملکرد پلیس مربوط می‌شود.

تحقیقات نشان داده که سیستم وثیقه نقدی، یک محرک اصلی ورود بیش از حد به زندان - با اطمینان از اینکه احتمال بازداشت آن‌ها بیشتر از همتایان ثروتمندشان به خاطر همان جرم است، «فقیر را مجازات می‌کند»؛ براساس گزارش‌ها، اتکا به وثیقه نقدی، تکرار جرم را افزایش می‌دهد و امنیت عمومی را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *