آمریکا بیش از ۲۰ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

19:51 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۰۰۸
آمریکا بیش از ۲۰ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا از وضع تحریم‌های جدید در ارتباط با ایران خبر داد.

خبرگزاری میزان - وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را به ادعای مشارکت در شبکه‌های تسهیل تامین مالی امور دفاعی ایران وضع کرد.

طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌هایی علیه بیش از ۲۰ شخص و نهاد ایرانی به ادعای مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با امور نظامی ایران وضع شده است.

براساس اعلام وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: واشنگتن امروز بیش از ۲۰ فرد و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه‌های تسهیل تامین مالی به نفع وزارت دفاع و لجستیک نیرو‌های مسلح (MODAFL)، ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ایران (AFGS) و نیز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC-QF) وضع کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره ادعا شده است: ایران برای تامین مالی فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده (!) خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه‌ای از جمله حماس و حزب‌الله، معادل میلیارد‌ها دلار از طریق فروش کالا به دست می‌آورد.

بیانیه مذکور مدعی شده است: وزارت دفاع و لجستیک نیرو‌های مسلح، ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از شبکه‌های پیچیده شرکت‌ها و کارگزاران خارجی برای ایجاد این فعالیت‌های تجاری غیرقانونی و بهره‌برداری از سیستم مالی بین المللی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تحریم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *