تحقیقات درباره خشونت و مرگ زندانیان در زندان فولتون آمریکا

10:13 - 15 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۹۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تحقیقات درباره خشونت و مرگ زندانیان در زندان فولتون آمریکا
زندان بدنام فولتون در ایالت جورجیا به دلیل خشونت و اختلال شدید در عملکرد، تحت تحقیقات ایالتی و فدرال قرار دارد.

خبرگزاری میزان - یک کمیته فرعی سنای ایالت جورجیا تحقیقات خود را در مورد زندان شهر «فولتون» آغاز کرد.

این تحقیقات پس از آن صورت می‌گیرد که چند مورد مرگ مشکوک زندانیان در این زندان روی داده و وزارت دادگستری آمریکا نیز تحقیقات خود را درباره این زندان آغاز کرده است.

وضعیت بحرانی زندان فولتون

به گزارش «یو.اس.‌ای تودی»، زندان فولتون به دلیل افزایش خشونت، ازدحام و خشونت بیش از حد و شرایط غیربهداشتی هدف انتقاد گسترده قرار گرفته است؛ مقامات شهر فولتون کمبود منابع و یکدیگر را عامل این بحران می‌دانند.

اتهامات جدید در مورد بودجه در هفته‌های اخیر آشکار شده است، زیرا اسناد نشان می‌دهد که صد‌ها هزار دلار برای بهبود رفاه زندانیان صرف مواردی دیگر شده است؛ همچنین مقامات فولتون بودجه‌ای را که پیش از این برای یک طرح بهداشت زندانیان اختصاص داده شده بود، لغو کردند.

«رندی رابرتسون»، رئیس کمیته فرعی سنای جورجیا، گفت که قانونگذاران این ایالت در حال بررسی شرایط زندان، بودجه، مدیریت و سیستم دادگاه هستند.

«آملیا جوینر»، مشاور ارشد پلیس شهر فولتون، گفت که تاکنون نزدیک به ۳۰۰ مورد ضربه چاقو، ۶۸ حمله به کارکنان، ضبط اموال، ۴ مورد تحریک شورش، ۱۰ مورد مرگ و دستکم یک آتش‌سوزی در این زندان رخ داده است.

این کمیته فرعی در نخستین جلسه استماع خود موارد متعدد دیگری از جمله شرایط غیربهداشتی، فروریختن دیوار‌ها و جاری شدن آب در داخل سلول‌ها را ثبت کرده است.

زندان فولتون به کانون بحث حبس دسته جمعی آمریکا، شرایط خطرناک مزمن و اتکای بیش از حد به بازداشت تبدیل شده است. 

آمریکا بیش از ۲ میلیون نفر را در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در سراسر این کشور نگهداری می‌کند و از نظر وابستگی به حبس در بین بالاترین رتبه‌ها در سراسر جهان قرار دارد.

«امیلی گالوین-آلمانزا»، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی موسسه «Partners for Justice» می‌گوید: ما می‌دانیم که چه چیزی باعث ایمنی در انسان می‌شود؛ اگر شخصی سقفی بالای سر خود داشته باشد، توانایی قرار دادن غذا روی میز و دسترسی به سلامت روان یا مراقبت‌های مربوط به مصرف مواد را داشته باشد، احتمال ارتکاب هر نوع جنایتی به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره زندان‌ها

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه تایید کرد که تحقیقات در مورد زندان شهر فولتون همچنان فعال است؛ این نهاد تاکید کرد که ۱۱ تحقیق دیگر در مورد زندان‌ها و بازداشتگاه‌های بزرگسالان در سراسر این کشور، از نیویورک تا کالیفرنیا، دارد.

با انباشته شدن گزارش‌ها – همراه با سؤالات – کارشناسان می‌گویند که مقامات در رسیدگی به علل ریشه‌ای بحران زندانی که ایالت جورجیا را گرفتار کرده، شکست خورده‌اند.

یکی از موارد قابل توجه درباره مرگ زندانیان در فولتون، مرگ «لاشاون تامپسون» بود که بر اساس گزارش مستقل کالبدشکافی، به دلیل بی‌توجهی شدید بهداشتی در این زندان جان خود را از دست داد.

مرگ این زندانی سیاه‌پوست جنجال‌های بسیاری را برای سیستم زندان‌های جورجیا به همراه داشت و تدابیری برای بهبود وضعیت زندان فولتون اتخاذ شد.

با این وجود، تدابیر اتخاذ شده تاکنون در رسیدگی به مشکلات این زندان موفق نبوده است.

«باب الیس»، نایب‌رئیس هیئت کمیسیونرها، در یک نشست عمومی روز چهارشنبه گذشته گفت: برخی خرید‌های قانونی وجود دارد، اما هزینه‌های کلان زیادی وجود دارد که فکر نمی‌کنم به هیچ وجه قابل توجیه باشد.

«ناتالی آمونز»، سخنگوی پلیس فولتون، گفت که برخی از هزینه‌ها به موضوعات دیگری اختصاص داده شده و اقدامات اصلاحی انجام شده کافی نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *