رئیس کل دادگستری بوشهر: دامپزشکی استان در بحث سلامت غذایی مردم به‌صورت جدی ورود کند

16:54 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۲۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: دامپزشکی استان در بحث سلامت غذایی مردم به‌صورت جدی ورود کند
رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: دامپزشکی استان در بحث سلامت غذایی مردم به‌صورت جدی ورود کند و ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کند.

خبرگزاری میزان- مهدی مهرانگیز در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در ابتدا به اهمیت موضوع دامپزشکی اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی و سلامت مردم بسیار بااهمیت است که باید در این زمینه مسئولین ذیربط سطح عملکردی خود را بالا ببرند.

وی افزود: یکی از اقدامات دامپزشکی در استان، بازرسی و رسیدگی در زمینه پخش موادغذایی گوشتی است که باید در این خصوص اهتمام لازم صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری بوشهر ضمن تاکید بر ارتقای عملکرد دامپزشکی و فعال‌تر شدن این حوزه گفت: دامپزشکی استان در بحث سلامت غذایی مردم به‌صورت جدی ورود کند و ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کند.

مهرانگیز به موضوع اعتبار و تهیه گوشت‌های مورد مصرف مردم اشاره داشت و گفت: دامپزشکی استان بوشهر باید چندین تیم بازرسی را به‌صورت حداقل دو بار در ماه و با حضور نماینده دادستان به مراکز فروش و پخش گوشت، رستوران‌ها و غذافروشی‌ها اعزام و به‌صورت مداوم و سرزده به این اماکن سرکشی و نظارت کند و آنان که شرایط بهداشتی برای ذبح دام و نیز محل نگهداری و تاریخ انقضای گوشت را رعایت نمی‌کنند، پلمپ کند.

وی افزود: دستگاه قضا با جدیت با افرادی که فقط دنبال سودجویی هستند، سلامت مردم برایشان مهم نیست و از مقررات قانونی تخطی می‌کنند، برخورد می‌کند و اگر در بازرسی‌ها‌ی صورت‌گرفته تخلف آن‌ها محرز شود، محل کسب‌شان پلمپ می‌شود و دلیل آن نیز به‌وسیله نصب بنر به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این حاشیه این نشست به موضوع تلفات میگو در حوضچه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی در این زمینه نسبت به آسیب‌شناسی این موضوع و پیدا کردن دلیل آن اقدام کنند و راهکار‌های لازم جهت جلوگیری از این مسائل را ارایه کنند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *