رئیس کل دادگستری استان بوشهر به درخواست‌ها‌ی حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کرد

13:49 - 26 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۸۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر به درخواست‌ها‌ی حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در جمع مردم شهرستان دیر به درخواست‌ها‌ی حقوقی و قضایی و مطالبات آن‌ها پاسخ داد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه مسئولین قضایی شهرستان دیر و مدیر کل زندان استان به مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی مراجعان در ملاقات مردمی رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه این جلسه گفت: دیدار چهره به چهره با هدف شنیدن و رسیدگی به خواسته‌ها و دغدغه‌ها، پیشنهاد‌ها و مسائل مشکلات حقوقی شهروندان انجام می‌شود.

مهر انگیز بر همین اساس تصریح کرد: یکی از محاسن ملاقات‌های مردمی آن است که با مشاهده یک مشکل و یا آسیب در یک پرونده می‌توان رسیدگی و روند پرونده‌های مشابه در حوزه‌های قضایی را مورد بررسی قرار داد و صدد رفع آن براییم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره بر ضرورت تسریع در رسیدگی پرونده‌ها گفت: در این ملاقات‌ها برخی از مردم به موضوع اطاله دادرسی اعتراض داشتند که می‌بایست در این راستا به محض تشکیل پرونده مرجع رسیدگی کننده مشخص و روند پرونده با سرعت و دقت در زمان مناسب قانونی پیش رود تا مردم بارفت و آمد‌های مکرر به دستگاه قضایی مورد اذیت قرار نگیرند.

وی افزود: به کلیه مسئولان حوزه‌های قضایی استان تاکید شده که به کلیه درخواست‌های مردم با صبر و حوصله رسیدگی کنند و از به تاخیر انداختن خواسته‌های مردم جلوگیری بعمل آید که همین امر قطعا اثرات بسیار مثبتی دارد و رضایتمندی مردم را به دستگاه قضا افزایش می‌دهد.

وی افزود:در این دیدار برخی از افراد، درخواست استفاده از ارفاقات قانونی و تخفیف مجازات و عفو داشتند که در این خصوص نیز دستورات لازم صادر شد.

مهر انگیز گفت: تعدادی از این مراجعین نیز به رای صادره از تجدید نظر معترض بودند و تقاضای ماده ۴۷۷ داشتند که در این خصوص نیز دستورات لازم جهت رسیدگی مجدد در کمیسیون این ماده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: تعدادی از افراد مطالباتی داشتند که در راستای احقاق حقوق عامه بود که به دادستان تاکید شد این موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

مسئولان قضایی، درخواست مراجعان در زمینه‌های مختلف قضایی را شنیدند و دستورات لازم برای رسیدگی به این مشکلات را صادر کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *