کنترل ورودی پرونده مستلزم اقدامات برون دستگاهی و درون دستگاهی است

11:41 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۸۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کنترل ورودی پرونده مستلزم اقدامات برون دستگاهی و درون دستگاهی است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه گفت: کنترل ورودی پرونده مستلزم اقدامات برون دستگاهی و درون دستگاهی است.

خبرگزاری میزان - ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی صبح روز دوشنبه ۸ آبان‌ماه با حضور در ساختمان شهید دستغیب محاکم عمومی و انقلاب ارومیه در جلسه شورای معاونین شرکت و به بررسی عملکرد محاکم حقوقی کیفری و خانواده ارومیه پرداخت.

عتباتی در ابتدای جلسه گفت: جلسات شورای معاونین و بررسی عملکرد‌ها و علل و عوامل دخیل در بروز مشکلات و همچنین یافتن راهکار‌های عملی برای برون رفت از مشکلات و تقویت عملکرد‌ها بسیار موثر و نتیجه بخش است.

وی افزود، شور و مشورت در امور یقینا برای بهبود عملکرد‌ها و حصول نتایج هدف گذاری شده اثرگذار بوده و می‌تواند راه‌های نتیجه بخشی را پیش روی همکاران قرار دهد لذا باید جلسات شورای معاونین به صورت مرتب پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان پس از ملاحظه تعداد کثیر ورودی‌ها به محاکم گفت: باید در مقابل سیل بزرگ ورودی پرونده‌ها سیل بند ایجاد کنیم و از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش ورود پرونده به محاکم بهره بگیریم.

وی افزود، باید علاوه بر اقدامات برون دستگاهی برای کنترل ورود پرونده مثل برخی اقدامات فرهنگی باید اقدامات قضایی را در قالب سیاست‌های مدیریت قضایی استان و سیاست‌های تاکید شده سند تحول قضایی برای مدیریت کنترل ورود پرونده به دادگستری عملیاتی و اجرایی کنیم.

عتباتی تاکید کرد، باید علل تولید پرونده شناسایی شود و راهکاری برای مقابله با تولید من غیروجه پرونده تدبیر اتخاذ شود و نیز باید شورا‌های حل اختلاف را با تمام ظرفیت بکارگیری کرد تا بتوان با ایجاد صلح و سازش بسیاری از پرونده‌ها را مدیریت کرد.

ابراهیمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه گفت: این چهارمین جلسه شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه است که باید محور این جلسات شامل برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ پیگیری مصوبات شورای معاونین و موضوعات مرتبط با محاکم برگزار شود.

ابراهمیی افزود، چالش اصلی محاکم حجم بالای ورودی پرونده هست که در مقایسه با ۶ماهه سال قبل بیش از۶۰درصد افزایش ورودی در سال۱۴۰۲ به محاکم واصل شده است.

در ادامه جلسه ابراهیمی و معاونین با ارائه آمار و عملکرد محاکم به بررسی دستورات جلسه و آمار‌های شعب پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر معاونین و بیان دیدگاه‌ها مصوباتی به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *